A Formula-1-ben 2017-ben érkező szabályváltozások kezdeti tervei 5 másodperc gyorsulást ígértek, amelyet részben az abroncsok szélesítésével, részben aerodinamikai változásokkal terveztek megvalósítani, mint szélesebb szárnyak, karosszéria és nagyobb diffúzor. Most úgy tűnik, hogy a terveknek csak egy része fog megvalósulni a Pirelli és Mercedes aggályai miatt – a jelenleg Formula-E-ben versenyző Bruno Senna szerint az F1 rajongói hálásak lehetnek ezért.
„Sosem szabad az autók aerodinamikai tapadását növelni, ugyanis pont ez az oka, hogy a verseny a Formula-1-ben ennyire szegényes jelen pillanatban – a túl sok aero” – magyarázta Senna, aki 2012-ig két és fél szezont húzott le a királykategóriában a HRT, Lotus és Williams színeiben. „Ebben az esetben csak mesterséges segítséggel lehet izgalmassá tenni a versenyzést, amilyen a DRS. Más szériákban ilyen nincsen, mégis sok az előzés.”
A 32 éves versenyzőnek arra is van ötlete, hogyan lehetne gyorsítani az autókat. „Az F1-ben mégiscsak a leggyorsabb kocsikat akarod látni, ezért jobban tapadó gumikat adnék, miközben az aerót csökkenteném. A kulcs az, hogy az aerodinamikai tapadást mechanikai tapadásra cseréljük” – magyarázta.
A közelmúltban ismét felmerült a tankolás újbóli engedélyezése, amit Senna határozottan ellenez. „A futam közbeni tankolás visszahozása rossz ötlet, csak rontana a versenyen. A könnyebb autóval kevésbé kell odafigyelni a gumikezelésre, agresszívabban lehet vezetni, de a rossz értelemben. Az F1-nek azt a korszakát jellemezte a legkevesebb előzés, amikor tankolás volt érvényben” – mondta Bruno Senna.