A Sauber istálló már korábban megerősítette, hogy az első barcelonai teszten biztosan nem küldi pályára a 2016-os konstrukciót, ugyanis nem fognak időben elkészülni a munkálatokkal. A csúszás oka, hogy ők a későbbi szezonkezdettel számoltak, amikor meghatározták az idei szezon ütemtervét – a naptár változásához azonban nem alkalmazkodik a csapat, így ragaszkodnak eredeti verziójukhoz, miszerint március elejére végeznek majd az új autóval.
Ericsson elmondta, természetesen elégedettebb lenne, ha már február végén kipróbálhatná új versenygépét, de sajnos nem tudják felgyorsítani a munkálatokat. „Az lenne az ideális, ha már az első teszten pályára vihetnénk az autót, de nincs sok minden, amit tehetnénk ez ügyben.” A csapat így első körben a 2015-ös autó továbbfejlesztett változatával gyűjti majd az adatokat: Ericsson szerint nyilvánvalóan nem lesz egyszerű dolguk, ám biztosan nem fognak haszontalan munkát végezni.
„Ettől függetlenül el tudunk végezni néhány feladatot, a gumikról gyűjthetünk információkat, valamint néhány új elemet és beállítást is tesztelhetünk” – mondta. A svéd pilóta hozzátette, nagy reményeket fűznek a Ferrari új motorjához is, amelyet ők – a Toro Rossóval ellentétben – megkapnak majd. „Hallottam, hogy a Ferrari mérnökei nagyon nagyon elégedettek az eddigi számokkal.”