A mexikói versenypálya hosszú első egyenesében lenyűgöző végsebességeket sikerült produkálni, több versenyző is 360 km/h fölé lépett. Felipe Massa a kvalifikáció Q1-es szakaszában 364,3-mal repesztett, Sebastian Vettelnél pedig a versenyen 366,2-t mértek. Ehhez képest az Olasz Nagydíj időmérő edzésének leggyorsabbja, Sergio Perez csak 354,6 km/h sebességet ért el.
A magyarázat a Mexikói Nagydíj nagy tengerszint feletti magasságában rejlik, amiből kifolyólag a verseny előtt még azon aggódtak, hogy a motorok túl nagy terhelést kapnak. A levegő sűrűsége kisebb ilyen magasságon, ezért a légellenállás is alacsonyabb. A versenynaptárba visszatérő helyszín átépítését megtervező Hermann Tilke azonban maga sem gondolta volna, hogy ilyen számokat sikerül produkálni:
„Nem, erre nem számítottam. A kalkulációk alacsonyabbak voltak. Ez igazán magas sebesség, nagyon gyors, ami kifejezetten érdekes” – fogalmazott az F1-es sztártervező a motorsport.com-nak. „A 2-es és 3-as szektor sebességei az elvártaknak megfelelően alakultak. Néhány lassabb kanyart szerettünk volna, hogy a rajongók láthassák az akciót, és legyen izgalom. Úgy vélem, a nagyon gyors részekkel kiegészülve jó kombinációt ad a pálya.”
„Büszke vagyok, hogy a csapat részese lehettem, amely ezt megalkotta” – tette hozzá érzelmesen Tilke. A hatalmas látogatottságnak örvendő és ünnepi hangulatú Mexikói Nagydíj számos dicséretet kapott, Niki Lauda egyenesen úgy fogalmazott, sosem látott még ennyire nagyszerű F1-es versenyt. „Még könnyek is szöktek a szemembe. Tele vagyok érzelemmel, hogy láthattam ezt a teremtményt, valamint a nyilvánosság reakcióját” – vallotta be Tilke.