DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
F1

Méhes meglátása: A Red Bullnak szárnyakat adnak

A Red Bull kiszállhat az év végén a F1-ből. Nézzük csak meg, kinek is jó ez?

Előbb talán arról, hogy az osztrák csapat mennyire tudott gyökeret verni a F1-ben és mit jelent ez a név valójában. A kezdetek kezdetén a Red Bull 1995-től hosszú évekig a Sauber szponzora volt. Innen ugrottak egy nagyot 2005-ben, amikor a Jaguart, majd egy évvel később a Minardit felvásárolták.

Talán már itt követtek el egy apró hibát, ami máig kihat. A cégnevet tették meg a csapat neveként, ami a rengeteg siker és 4 vb-cím után is „csak” egy energiaital-márka maradt a legtöbb ember számára. Ennyi erővel lehetne a csapat Persil vagy KitKat is. Emlékezhetünk rá, hogy voltak olyan időszakok, amikor a szponzor lett, úgymond hivatalosan, az istálló neve (Footwork, Leyton House), de attól még megmaradtak Arrowsnak és Marchnak.



A Red Bull viszont sosem volt más, mint Red Bull. Lehet, hogy Dietrich Mateschitz a maga szerény módján soha nem engedélyezte volna, hogy róla nevezzék el az autóit, de most ez nem jön neki jól. Egy Tyrrell, egy Williams, egy McLaren és nem is beszélve a Ferrariról, alapvető lényege a F1-es versenyzés. A Red Bullnál meg a foci, az amerikai foci, a műrepülés, a motorozás meg más százezer dolog közül csak az egyik.

Persze, mindenki elismeri, hogy iszonyú pénzeket tettek bel a két csapatba, meg visszahozták a F1-et Spielbergbe, és a rajongók untig megismerhették az osztrák himnuszt. Az utánpótlás-nevelő programjukról nem is beszélve, mert az tényleg mintaszerű volt. És mégis, biztos, hogy a Red Bull hallatán tízből kilenc embernek ma is az a kis fémdoboz jut eszébe, amit a boltok italos részlegén lehet kapni.

A Ferrari meg a Ferrari.

Aztán.

Bár a sportszerűség minden nagy csapattal azt mondatja, hogy jaj, sajnálnánk, ha a Red Bull eltűnne a F1-ből, meg 500 ember elveszti a munkáját, és az bizony nem derűs történet…

Ugyanakkor a Mercedes és a Ferrari is többször pedzegette, hogy akkor nincs más választás a mezőny létszámának szinten tartására, mint hogy jönnie kell a harmadik autónak. Nekik belefér a büdzsébe, ráadásul olyan szabadlistára került fiatal tehetségekre lehet rögvest lecsapni, mint Ricciardo, Kvjat, Verstappen és Sainz. Talán már el is osztották egymás között, ki visz kit…

Akkor aztán felkötheti a gatyát Rosberg és Räikkönen, ha a 3. autóba beültetik melléjük valamelyik oroszlánkölyköt!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: