Az év elején egyetlen igazán jelentős változás történt: a szezonkezdet programja kevésbé lesz sűrű, miután az Ausztrál Nagydíjat két héttel előbbre hozták, így a szezon márciusban rajtol, s innentől kezdve egészen a június 12-ei Kanadai Nagydíjig kéthetente következnek majd a versenyek.
Ezt követően is így kellene történnie, két hét múlva kellene a következő futamnak sorra kerülnie, hiszen az FIA nemrég úgy döntött, hogy a Le Mans-i hétvégére egyetlen másik nagy sorozat sem szervezhet versenyt. Nos, ez az elhatározás egészen mostanáig tartott, az azerbajdzsáni Európa Nagydíjat ugyanis június 19-re helyezték át, azaz Nico Hülkenbergnek legfeljebb akkor lehetne esélye a címvédésre, ha kihagyna egy F1-es futamot.

Júliusban aztán elképesztően sűrű program következik, hiszen öt hétvége alatt négy futamot rendeznek – ha úgy tetszik, a nyolc valódi európai futam felét ebben az egy hónapban tartják majd. A Német Nagydíj a magyar futam utánra került, majd ezt követi a négyhetes nyári szünet.
Az őszi program is kisebb változásokon ment át, Malajzia végül mégis Szingapúr szomszédja maradt, de egy hét szünet került a két verseny közé, a szezon pedig egy novemberi triplával zárul – az utolsó futamot Abu Dhabiban rendezik.
A 2016-os versenynaptár:
| Március 20. - Ausztrália |
| Április 3. - Bahrein |
| Április 17. - Kína |
| Május 1. - Oroszország |
| Május 15. - Spanyolország |
| Május 29. - Monaco |
| Június 12. - Kanada |
| Június 19. - Európa (Baku) |
| Július 3. - Ausztria |
| Július 10. - Nagy-Britannia |
| Július 24. - Magyarország |
| Július 31. - Németország |
| Augusztus 28. - Belgium |
| Szeptember 4. - Olaszország |
| Szeptember 18. - Szingapúr |
| Október 2. - Malajzia |
| Október 9. - Japán |
| Október 23. - USA |
| November 6. - Mexikó |
| November 13. - Brazília |
| November 27. - Abu Dhabi |