Az 1994-ben újraengedélyezett futam közbeni tankolást az előző évtized végén száműzték a királykategóriából, miután a biztonság és a költségcsökkentés érdekei is ezt kívánták, a múlt hónapban viszont úgy szavazott az F1 Stratégiai Csoportja, hogy ismét visszahoznák azt, amennyiben kellően költséghatékonynak bizonyulna.
Bár egyes, nyilvánvalóan túlzó vélemények szerint ez alapjaiban megváltoztatná a versenyek képét és ezzel együtt az F1 megítélését – természetesen pozitív irányba –, Nick Chester, a Lotus technikai igazgatója úgy véli, hogy valójában jóval kisebb hatása lenne e változtatásnak a vártnál. A brit szakembert a PlanetF1 idézi:
„Sok szó esett már arról, hogy 2017-re csökkenteni kell a köridőket, s a tankolás kétségkívül hozzájárul ehhez, hiszen az első etapokat így alacsonyabb üzemanyagszinttel, s ezzel együtt kisebb súllyal teljesíthetik a versenyzők. A stratégiákon viszont nem változtat annyit a dolog, hiszen mindenki újraoptimalizálja majd a taktikáját” – mondta Chester, majd hozzátette:
„Annyit jelent majd, hogy a versenyzők keményebben nyomhatják majd az abroncsaikon, mivel nem cipelnek majd annyi üzemanyagot. Az igazi kihívás az lesz, hogy a tankolási időt annyira le kell csökkentenünk, mint amennyi idő alatt mostanság teljesíteni tudunk egy kerékcserét. Ez igen nehéz feladat lehet majd...”