DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
F1

Így alakulhat át 2016-ra a versenynaptár

Helyet cserél a Malajziai és az Orosz Nagydíj? Kínai lesz a szezon második állomása? Azerbajdzsán júliusban? A brit Autosport a kiszivárgott információk alapján megalkotta a jövő évi F1-es naptártervezetet.

A 2015-ös szezon elején persze még nagyon távol vagyunk attól, hogy az FIA kihirdesse a jövő évi menetrendet, ám vannak jelek arra, hogy jövőre több ponton is jelentősen átalakulhat majd a Formula-1 versenynaptára. Néhány részlet, mint például a szokatlan áprilisi szezonkezdet már kiszivárgott, az Autosport pedig további változásokat is tudni vél.

Az egyik ilyen, hogy a 2016-ban érkező, Azerbajdzsán fővárosának utcáin megrendezendő Európa Nagydíj várhatóan júliusi időpontot kap majd, ami így néhány héttel eltolja majd az abban az időszakban megszokott futamok, így köztük a Magyar Nagydíj dátumát is.

Dppi_00115001_516



A melbourne-i szezonnyitóhoz a hírek szerint ezúttal nem Sepang, hanem Sanghaj fog társulni, így a Kínai Nagydíjat minden korábbinál hamarabb, a szezon második futamaként rendezhetik. Ha hinni lehet az Autosport információinak, akkor Malajzia eközben szeptemberre kerül, és Szingapúrral lesz párban, így a földrajzilag egymáshoz közel eső két helyszín jelentős költségeket spórolhat meg a folyamatosan úton lévő mezőny számára.

Ez a változás kitolna egy pályát az őszi menetrendből, valószínűleg a már egy ideje kedvezőbb időpontot kereső Orosz Nagydíjat, ami a naptár elejére kerülhetne, Bahrein mellé.

Az újan érkező Azerbajdzsánnal és az idei távollét után várhatóan visszatérő Németországgal a naptár első alkalommal állhat 21 állomásból, és minden korábbinál gyakrabban rendeznének két futamot egymás utáni hétvégéken.

Az átalakítások több okra is visszavezethetőek: a több versennyel a csapatok elérhetik, hogy több felhasználható erőforrást kapjanak a szezonra, a helyszínek logikusabb elrendezésével utazási költségeket spórolhatnak, az ilyen információk korai elhintésével pedig Bernie Ecclestone tárgyalóasztalhoz ültetheti a tradicionális európai pályák vezetőit, akik többen is a helyükért aggódhatnak. Emellett pedig maga a tény, hogy áprilisi kezdéssel 21 futamos naptár alakítható ki, már előrejelzi a további bővítés lehetőségét, hiszen ehhez csak az kellene, hogy a most megüresedett márciust ismét kitöltsék egy-két versennyel.

Az alábbi 2016-os naptártervezetet az Autosport szerkesztői állították össze a rendelkezésükre álló támpontok alapján, tehát még koránt sem végleges vagy hivatalos verzió, sokkal inkább iránymutatóként kell tekinteni rá:

 

április 3. Ausztrália (Albert Park)
április 10. Kína (Sanghaj)
április 24. Bahrein (Szahír)
május 1. Oroszország (Szocsi)
május 15. Spanyolország (Barcelona)
május 29. Monaco (Monte-Carlo)
június 12. Kanada (Montreal)
június 26. Nagy-Britannia (Silverstone)
július 3. Ausztria (Red Bull Ring)
július 17. Európa (Baku)
július 31. Németország (Hockenheim)
augusztus 7. Magyarország (Hungaroring)
augusztus 28. Belgium (Spa)
szeptember 4. Olaszország (Monza)
szeptember 18. Szingapúr (Marina Bay)
szeptember 25. Malajzia (Sepang)
október 9. Japán (Suzuka)
október 23. USA (Austin)
október 30. Mexikó (Mexikóváros)
november 13. Brazília (Interlagos)
november 27. Abu Dhabi (Yas Marina)

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: