Igazából azt nem értem, hogy ez miért most merült fel először? Évtizedről évtizedre meg-megjelenik egy-egy női pilóta a F1-ben, vagy inkább a F1 táján, amit jól felfújnak, aztán nem lesz belőle semmi, ha csak nem kisebb-nagyobb égés. Ez a 66. F1-es szezon, és nem sok kéz kell hozzá, hogy összeszedjük, hány női pilóta fordult meg a csúcskategóriában. Durván a tényeket nézve: fél pontot szedett össze 1975-ben (40 éve) Lella Lombardi, mert épp a 6. helyen körözgetett, amikor baleset miatt félbeszakították a Spanyol Nagydíjat.
Ha csak az utóbbi bő 20 évet nézzük: Giovanna Amati nem tudta magát kvalifikálni 1992-ben; szegény Maria de Villota egyetlenegyszer ült F1-es autóban, amibe belevakult, majd közvetve a baleset miatt meghalt…
Itt van persze Susie Wolff, aki már 32 éves, vezette a Williamset szabadedzésen meg teszten, és persze Toto Wolff felesége – de mindennél többet mond, hogy a Williams inkább Adrian Sutilt fogadta fel tartalékpilótának, most, hogy Bottas hátfájása miatt bármikor előfordulhat, hogy a finn helyére be kell ültetni valakit. Nem merték bevállalni Susie-t…
Mindezek fényében egyáltalán nem hülyeség a női széria. Elvégre azon túl, hogy Polgár Judit évtizeden át vezette a férfi sakk világranglistát is, nem nagyon tudok olyan sportágat, ahol összeengedik a férfiakat és nőket. (Jó, van még a vegyes páros a teniszben.) Tény, hogy akadnak olyan sportok, ahol a női verzió messze nem olyan népszerű, mint a férfiaké – például a foci –, de a női kézilabda, röplabda, úszás, síelés, és még temérdek dolog legalább akkora izgalmakat vált ki a nézőkből, mint a férfi versenyek-bajnokságok.
Kérdés persze, hogy van-e elegendő hölgy, akik Wolff asszonyhoz hasonló ambíciókat táplálnak? Vagy esetleg számukra egy betétversenyt lehetne létrehozni?
Amúgy meg, ha jönne egyszer valaki a szebbik nemből, aki legalább pontokért tudna harcolni F1 szinten, az biztos különlegessé tenné a bajnokságot.