A mexikói Autodromo Hermanos Rodriguez pálya, ahol a 60-as évek óta tartottak Formula-1-es nagydíjakat, 1992 után tér vissza a versenynaptárba. A klasszikus vonalvezetést azonban jelentősen átszabja Hermann Tilke, aki az elmúlt két évtizedben épült legtöbb F1-es pályát tervezte. Több részletet elárult munkájáról: például a népszerű kanyarokat megtartja, de a pálya másik részére helyezi át.
„Új bokszutca és paddock lesz. De sok helyünk nincsen igazán. Az egyenes után néhány új kanyar következik, mert ez a fénypont a nézők számára” – mondta Tilke a motorsport.com oldalnak. „A ’kígyót’, a nagyon gyors kanyarok kombinációját a belső oldalra helyezzük át. Szinte le fogjuk másolni, mivel nagyon sikeres volt, de egyáltalán nem számított biztonságosnak, nem volt bukótér. Van egy nagy koncertcsarnok is, amin át fogjuk vezetni az autókat. Ez természetesen lassú, de a nézőkért lesz. Itt akciók fognak zajlani.”
Egy újabb Tilke-kreálmány az azerbajdzsáni Baku utcai pályája lesz, amely 2016-ban tartja meg az Európai Nagydíjat. A tervező felhívta a figyelmet arra, a szintkülönbségek komoly kihívás elé állítják őt. Ezzel a tényezővel csak nemrég szembesült.
„Három dimenzióban kell látnod, ez a fényképekből nem jön át. Egészen az óvárosig emelkedik, aztán az 1200-as évekbeli városfal vonalát követi, igazán izgalmas lesz. Ez egy száz százalékosan ideiglenes pálya lesz, már létező utakon. Rendbe hozzuk némelyiket, de nem az összest. A pálya nagyon gyors lesz. Egy teljesen másféle kihívást jelent majd, a világ összes városi pályájától el fog térni. Nem hasonlítható sem Monacóhoz, sem Szingapúrhoz, egészen egyedülálló lesz” – árulta el Tilke. A pálya vonalvezetése fent látható, jól kivehető a középkori városfal vonala.