A többek közt az európai alkoholfogyasztás visszaszorításáért küzdő Eurocare nemrég arra biztatta Jean Todt FIA-elnököt, hogy szabjon gátat az alkoholipari termékek Formula-1-es reklámozásának, illetve az ilyen cégek szponzori tevékenységének, mivel ez szembemegy az uniós szabályozásokkal, valamint rossz üzenetet közvetít, hiszen az alkoholfogyasztást és a vezetést kapcsolja össze egymással.
Az egyik legfontosabb ilyen szponzor, a Johnnie Walker anyacége, a Diageo vezetője, David Gates azonban másfelől közelíti meg a dolgokat: ő azt hangoztatja, hogy a szponzori tevékenység által félmilliárd embert ér el az egyik legfontosabb üzenetük: „Ne igyál és vezess egyszerre!” Gates a Press Association Sportnak nyilatkozott a kérdésről:
„Több mint egy évtizede a Formula-1-ben vagyunk, s ez idő alatt mindig a felelősségteljes alkoholfogyasztás állt a kampányunk középpontjában. Becsléseink szerint több mint félmillió embert értünk el üzenetünkkel: soha ne igyál és vezess egyszerre. Másfél millió emberrel alá is írattuk ezt, s most ezt szeretnénk ötmillióra emelni. A mi nézőpontunkból együttműködésünk a sportággal egy különleges lehetőség arra, hogy az emberek hozzáállását és viselkedését befolyásoljuk, hogy kevesebben, sőt ideális esetben senki se igyon és vezessen egyszerre.”
Gates szerint ehhez a hatáshoz a Johnnie Walker rendezvényein részt vevő sztárok, mint Button, Magnussen vagy épp Hakkinen szintén hozzájárulnak. „Az olyan emberek, mint Jenson, Kevin és Mika egy-egy adott társadalmi csoportra tudnak hatni, akik sokkal fogékonyabbak arra, amit mondanak. Nagy erőt képviselnek abban, hogy jót tegyünk: amikor azt hallod, hogy Jenson és Mika emberi életek megmentéséről beszél, azt ők is komolyan gondolják, ahogy mi is.”
„A cég 50 országban 370 kampányt folytat a felelősségteljes ivásért” – folytatta a cégvezető. „Elkötelezettek vagyunk eziránt, sokkal több emberhez jutott el az üzenet, és kötelezték el magukat mellette, mintha nem lennénk a programban. Természetesen a cégnél sok édesanya, édesapa és testvér dolgozik, épp ezért felelősséget érzünk, komolyan vesszük, amit csinálunk, ez a felelősség pedig mindent áthat, így a marketingtevékenységünket is.”