Az Autosport az idei évben is elkészítette nagyszabású elemzését a Formula-1-es csapatok anyagi helyzetéről, melyet már a tavalyi évben is több kritika ért: a sportág üzleti oldalával gyakran foglalkozó Pitpass 2013-ban a Ferrari és a Red Bull bemutatásakor talált hiányosságokat, idén pedig a McLarennel kapcsolatban találtak támadható állításokat.
Az Autosport állítása szerint a McLaren Automotive, azaz a McLaren „közúti” autóit, köztük az egymillió fontos P1-est gyártó cég közvetlenül és közvetve is támogatja a McLaren Racinget, azaz a brit Formula-1-es istállót működtető céget. Csakhogy ez a pénzáramlás a gyakorlatban elképzelhetetlen, már csak azért is, mert a két cég tulajdonosi köre nem fedi egymást.
A csapat részéről is határozottan tagadták ezt: „Ez nem igaz. A McLaren Automotive egy külön cég, a bevétel nem áramlik át az autóiparból a versenyzésbe” – nyilatkozta a csapat egy képviselője. Az Autosport cikke szerint egyébként tavaly az összes csapat közül a McLaren zárta az F1-es csapatok közül a legnagyobb profittal az évet, 22 millió font plusszal.