DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

Mibe szólhatnak még bele a dupla pontok?

Az F1 idei legvitatottabb szabálymódosítása a Vettel-Bottas-Alonso, a Button-Massa-Hülkenberg és a Magnussen-Raikkönen-Perez meccsbe is beleszólhat még, a konstruktőri helyekről nem is beszélve.

Könnyen lehet, hogy az idei világbajnoki cím eldöntésébe is beleszólnak majd a dupla pontok, de erről már annyi szó esett, hogy ezt a témát ezúttal mellőzzük, hanem az NBC-s Tony DiZinno ötlete nyomán azt tekintjük át, hogy melyik csatákba szólhat bele még az idei év egyik legvitatottabb szabálymódosítása.

alonso_vettel_usa_d



1. Vettel (159), Alonso (157) és Bottas (156)

Miután a Williams versenyzője Interlagosban csak a tizedik helyen zárt, a két többszörös világbajnok megelőzte őt. Ám mivel a három pilótát csak három pont választja el, a dupla pontok tulajdonképpen garantálják azt, hogy az legyen a végső sorrend köztük, ahogy célba érnek Abu Dhabiban (feltéve, hogy legalább ketten pontot szereznek közülük és se Bottas, se Alonso nem lesz tizedik).

2. Button (106), Massa (98) és Hülkenberg (80)

A dupla pontok azt jelentik, hogy Felipe Massának a hetedik hely megszerzéséhez elegendő csupán két hellyel megelőzni Buttont (ha legalább hetedik lesz a futamon), hiszen ez már nyolc pont különbséget jelent. A szezon első tíz versenyén zsinórban pontot szerző Hülkenberg a surranópályán jöhet fel hetediknek, de erre igen csekély esélye van dupla pontokkal is: meg kellene szereznie karrierje első dobogóját, miközben Massa és Button nem végez az első nyolcban.

magnussen_raikkonen_d

3. Magnussen (55), Raikkönen (53) és Perez (47)

A tizedik hely különös presztízzsel bír a középmezőny számára, a legjobb tízbe kerülni mégis csak sokkal jobb, mint a tizenegyedik helyen zárni. A dupla pontoknak köszönhetően három versenyző is eséllyel pályázik erre a helyre, közülük Magnussen esélyei a legjobbak.

4. Williams (254), Ferrari (210)

Nemcsak a presztízs, hanem a pénzdíjak szempontjából sem lényegtelen, hogy melyik istálló szerzi meg a bajnoki 3. helyezést. A 44 pont ledolgozása szimpla pontozással lehetetlen lenne, s duplázva sem egyszerű, hiszen a Ferrarinak egy harmadik és egy hatodik helyre, és az azért járó 46 pontra lenne szüksége a Williams megelőzéséhez még akkor is, ha a grove-iak egyetlen árva pontot sem szereznek.

5. McLaren (161), Force India (127)

A McLarennek még nehezebb dolga lenne a Ferrari megelőzésével, mint a Scuderiának a Williamsével: egy harmadik és egy ötödik hely, azaz 50 pont a minimum, amire szükségük lenne ehhez. A Force India előzésére érdekes módon még mindig nagyobb az esély, mint a McLarenére, hiszen 34 pont lemaradásukat a duplázásnak köszönhetően már egy 5-6. hellyel is behozhatják abban az esetben, ha nulláznak a wokingiak.

grosjean_vergne_d

6. Toro Rosso (30), Lotus (10)

Az idei szezonban egyetlen pillanatig sem nézett ki úgy a helyzet, hogy a Lotus megelőzheti a Toro Rossót, ám abban az esetben, ha egy kellően kaotikus versenyen Grosjean vagy Maldonado odakeveredik az ötödik helyre, és ezzel szerez 20 pontot, akkor megelőzik a faenzaiakat, amennyiben ők nulláznak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: