A Red Bull sikereinek egyik kulcsfigurája, Adrian Newey a jövőben már nem kíván olyan szorosan részt venni a csapat életében, mint korábban, főtervező és technikai főnök helyett csupán tanácsadó, illetve mentorszerepet fog ellátni 2015-től. Bár ennek kapcsán sokan féltik az elmúlt négy év világbajnok csapatát, a tulajdonos, Dietrich Mateschitz jobbkeze, a szintén osztrák Helmut Marko a BBC-nek nyilatkozva igyekezett eloszlatni minden kételyt a csapat jövőjével kapcsolatban:
"Megtesszük, amit meg kell tennünk" - mondta Marko. "Csapatunk Adrian köré épült, de rajta kívül is van benne számos jó ember, akik fel vannak készülve a kihívásokra" - mondta Marko, aki azt viszont elismerte, hogy nem lesz könnyű az élet Newey nélkül, de a szenvedély, ami a csapatfőnököt, Dietrick Mateschitzt is jellemzi, átsegíti a Red Bullt a nehézségeken: "Ha nem hatná át a szenvedély az egész csapatot, nem lehetnénk sikeresek."
Marko az Osztrák Nagydíj előtt természetesen arról a vállalkozásról is szólt, hogy főnöke visszavitte Ausztriába a Formula-1-et. A Red Bull Ring 1997 és 2002 közt A1-Ring néven látta vendégül a mezőnyt, ám miután a Formula-1 elkerült onnan, hanyatlásnak indult. Marko elmondása szerint a közelből származó Mateschitz azért vette meg az egykori österreichring utódját, mert egyébként előbb-utóbb tönkrement volna az egykori legendás aszfaltcsík.
"Amikor a felújításról hoztunk döntéseket, mindig ezt mondta: Ne csak klubversenyzésre legyen alkalmas" - idézte fel az elmúlt éveket Marko, aki azt is elmondta, hogy a Red Bullnak harcolnia kellett mások elképzelései ellen, melyek értelmében csak 25000 ember látogathatott volna el egy-egy eseményre: "Beszélnünk kellett politikusokkal, egyre inkább győzött a józan ész. Végül lépésről lépésre eljutottunk ide. Magántőkét költöttünk erre, nem kaptunk pénzt a kormányzattól. Viszont egész Ausztriának használ ez a futam."
Dr. Marko azt is elárulta, hogy ötlet szintéjén felmerült a régi österreichring felélesztése is, mely sokkal gyorsabb és hosszabb volt utódjánál, nagysebességű kanyarok és komoly szintkülönbségek jellemezték. Végül azonban ezt a tervet elvetették, mivel nem lehetett volna elég biztonságossá tenni a legendás pályát, így maradt annak rövidített változata.