DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap
F1

Marussia: Építeni szeretnénk a spái lendületre

A hétvégén a Marussia F1 Team a 2013-as szezon utolsó európai Formula-1-es versenyén vesz részt, az Olasz Nagydíjon, melyet a Milánó melletti Autodromo Nazionale di Monza pályán rendeznek.


Ahogyan az olaszok nevezik, a La Pista Magica, pálya hossza 5793 méter, 11 kanyart tartalmaz, hét jobbost és négy balost. 1950-ben rendezték itt az első Olasz Nagydíjat, amely mutatja, mekkora örökséggel rendelkezik és mekkora tiszteletnek örvend a Formula-1 közössége és a rajongók körében.


"Formula-1-es autóval először versenyezni Monzában biztosan az egyik legnagyszerűbb pillanata lesz első szezonomnak. Tavaly az első szabadedzésen már szerephez jutottam és versenyeztem itt más szériákban is, így tudom, milyen különleges ez a pálya. Ezen felül a hangulat, a rajongók és a Monzához kapcsolódó történelem teszi még fantasztikusabbá a helyet. Nagyszerű a kapcsolatom a rajongókkal és az idei évben nagyszerű lesz támogatásukat élvezni a Marussia F1 Team csapatnál. Spában nagyon jól sikerült az időmérő edzés, amely mindnyájunknak nagy lökést ad, de vasárnap kiderült, mennyire nehéz kihasználni a magunk által kialakított lehetőségeket. A hátralévő versenyek komoly kihívást jelentenek számunkra, de tudjuk, mit kell tenni és keményen dolgozunk, hogy mindenkit kihozzunk jelenlegi csomagunkból."


"Nehéz elhinni, hogy Monzával lezárul első szezonom európai része, a következő, Európán kívüli versenyek sűrűn követik majd egymást! Spában nagy öröm volt a második etapba jutni, majd egészen nehéz volt a verseny, de egyre közelebb és közelebb kerülök ahhoz a szinthez, amit szeretnék elérni, különösen ami az időmérő edzés sebességét illeti. Szeretném Monzában és a következő versenyeken is megtartani a lendületet, most több tapasztalattal rendelkezem. Várom, hogy Formula-1-es autóval versenyezhessek Monzában; a pályát ismerem a korábbi szériákból, ahol izgalmas versenyeket futottam, a pályán nagyon különleges vezetni, mivel nagy sebességű/alacsony leszorítóerejű. Habár nagyszerű lenne megismételni Spában mutatott teljesítményünket az időmérő edzésen, de tudjuk, milyen keményen kell dolgozni azon, hogy a legtöbbet ki tudjuk hozni jelenlegi csomagunkból. Azonban megfelelő stratégiai döntéseket kell hozni, amikor jó lehetőségeink adódnak."


"Spában az időmérő edzésen mutatott teljesítményünk az egész csapatot fellelkesítette és emlékeztetett arra, mit kell tenni, amikor ehhez hasonló lehetőségek adódnak. Továbbra is keményen dolgozunk azon, hogy a maximumot hozzuk ki jelenlegi csomagunkból és nagy aktivitásra van szükség a színfalak mögött annak érdekében, hogy minden követ megmozgassunk. Ugyanakkor bízunk benne, sikerül esélyeinket kihasználni, mivel ezzel kerülhetünk előnybe a hátralévő nyolc versenyen. Néhány mechanikai fejlesztésünk lesz Monzára és ezeket néhány izgalmas alkatrésszel kombináljuk, amelyek a szezon legalacsonyabb leszorítóerejét igénylő pályára készültek. Ez a pálya valódi klasszikus, nem meglepő tehát, ha itt lesz jelen a legtöbb meghívott vendégünk."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: