A Scuderia Ferrari csapatfőnöke 1965 május 11-én született Imolában és családjával most Monzában él. Ãgy nehéz lenne mást találni, aki jobban megmondja, milyen a hazai verseny, mivel Domenicali családi háza az Autodromo di Monza mellett található.
"Akár biciklizem, vagy gyaloglom, a Parco di Monzát alig látom: amikor néhány hétvégét otthon töltök, akkor mindig próbálok gyermekeimre figyelni. Érdekes hétvégéje ez az évnek, mivel ez a hely ilyenkor munkahelyemmé válik, de legalább van egy verseny, amikor a pályát öt perces kerékpározással elérem. Monzai történetem 1995-ben kezdődött, akkor már a Scuderiánál dolgoztam. Nem volt valami szerencsés kezdet: Alesi TV kamerája leesett és Berger autójának bal első felfüggesztését elütötte, majd Jeannak ki kellett állnia, miután a kerékcsapágy tönkrement."
Az idő múlásával azonban Domenicali több sikernek örvendhetett, a 17 futamból nyolcat a Scuderia pilótája nyert.

"Voltak kimagasló sikerek, de szívemhez legközelebb természetesen a legutolsó áll, Fernando Alonso 2010-es győzelme. Nagyon heves verseny volt, kivételes csapatmunkával nyertünk: jól dolgoztak a pilóták, jól sikerült a kerékcsere, jó volt a stratégia - azon a napon minden tökéletes volt. Ezért, a hivatalos díjátadó után - amely izgalmas volt Fernandóval és Felipével - mindnyájan felmentünk a dobogóra és láthattuk a tengernyi rajongót ünnepelni. Az ilyen érzések miatt szereted ezt a sportot és az ilyen pillanatok adnak erőt a nehéz pillanatokban is."

"Egy másik futamról is szót kell ejteni, a 2001-es Olasz Nagydíjról. Kedden érte támadás Amerikában a Világkereskedelmi Központ ikertornyait és nyilvánvalóan ez mindenkit sokkolt, majd szombaton Alex Zanardi szenvedett komoly balesetet a Lausitzringen, amelyet élőben néztünk a televízióban. Azon a hétvégén különleges hangulat volt a paddockban, sokakat mélyen megrázott az eset - különösen Michaelt, aki néhány napig elgondolkozott azon, jelen lesz-e a következő, indianapolisi futamon. Szerettünk volna tapintható jelzést adni arra, hogy az amerikai nép mellett állunk, az egész hétvégén szponzori logók nélkül versenyeztünk és az F2001 orrkúpját feketére festettük. Nekem ez nagyon nehéz volt: a történtek miatt elgondolkoztam, mennyire csak arra figyelünk, mi történik a Formula-1 kicsiny világában: a sporton kívüli világ sokkal nagyobb és nem szabad megfeledkezni róla."