Az Olasz Nagydíjat az elmúlt tíz évben nyolc alkalommal a pole pozícióból induló pilóta nyerte meg. Az 5793 méter hosszú pályán 4461 métert töltenek a motorok teljes gázon - ez a kör 77 százalékát jelenti. Az autók négy alkalommal lépik át egy körön belül a 330 kilométer/órás sebességet, az egyes, négyes, nyolcas és 11-es kanyar előtt. Az első kanyar féktávján az autók 185 méter alatt 260 kilométer/órás sebességet lassulnak.

"Monza mindig az egyik kedvenc versenyem és szeretek vezetni az olyan pályán, amely ilyen különlegesen nagy sebességű és alacsony leszorítóerejű vonalvezetéssel rendelkezik. A szezon utolsó európai versenyén mindig különleges a hangulat és az olasz rajongók szenvedélyesek a Formula-1 iránt. Nagyszerű, hogy beszélek olaszul és könnyedén kommunikálni tudok ezért a rajongókkal. Monzában egy gyors autó fantasztikus érzés, remélem ismét erős eredményt érünk el, ahogyan tettük azt Belgiumban. Nyomni kell és tudom, mindenki keményen dolgozik a gyárban ennek érdekében."

"Monza valóban csodálatos pálya, nagyszerű érzés a csúcssebességet elérni. A vonalvezetés és a hangulat nagyon különleges, valóban érezni lehet amikor itt versenyzel, hogy visszatértél a Formula-1 gyökereihez. Az autó teljesen más aerodinamikai csomaggal rendelkezik a többi pályához képest, az alacsony leszorítóerővel kell a legtöbbet kihozni a négy hosszú egyenesből. Tavaly először tudtam pályafutásom során győzni Olaszországban ezen a pályán, nagyszerű érzés volt. Erős hétvégét teljesítettünk Belgiumban, jó eredmény született a csapatnak és ezt kell tovább folytatni a szezon második felében."

"Az Olasz Nagydíj hagyományosan az európai Formula-1-es szezon végét jelzi, ez az egyik kedvenc versenyhétvégém a naptárban. Monza különleges hangulattal rendelkezik történelmi helyszínével és a tifosik rajongása teszi lelkes helyszínné. Mérnöki szempontból Monza különleges és speciális, alacsony leszorítóerejű aerodinamikai csomagot igényel, így lehet kihozni a legtöbbet a nagy sebességű vonalvezetésből, ahol a hosszú egyenesekben nagy fontossággal bír a motorerő. Nagyon elégedett voltam a csapat belgiumi teljesítményével és azzal, hogy sikerült a konstruktőri bajnokságban megerősíteni második helyezésünket. Nem voltunk olyan pozícióban, hogy a futamgyőzelemért harcoljunk, de keményen fogunk a hátrány ledolgozásán törekedni és tovább harcolni."


"Jó csapateredményt értünk el legutóbb Belgiumban a harmadik és negyedik hellyel, ez bebizonyította a csapat idei erejét: pilótáinkét. Ami az idei szezon teljesítményét illeti, Lewis és Nico talán a két legerősebb, kiegyensúlyozottabb pilótapáros a Formula-1-ben. A sebesség és a kiegyensúlyozottság kombinációjával sikerült a Mercedes-nek megszerezni a konstruktőri bajnokság második helyét és célunk, hogy ezt a pozíciót tovább erősítsük a következő versenyeken. Monzában a spái alacsony légellenállású csomag módosított változatát használjuk. Remélhetőleg tovább javul versenysebességünk, miután a belga hétvégén bizonyos dolgokat megtanultunk."
Mercedes: Tovább erősítenénk második pozíciónkat
https://formula.hu/f1/2013/09/03/mercedes-tovabb-erositenenk-masodik-pozicionkat 2013-09-03 14:41:00 2013-09-03 14:41:00
Az Olasz Nagydíjat a történelmi Autodromo Nazionale di Monza versenypályán rendezik szeptember 8-án, vasárnap.