DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap
F1

McLaren: önerőből idén már nehéz lesz a dobogóra állni

A szezon első felében még optimistán nyilatkoztak a McLarennél az idei dobogós esélyeket illetően, most azonban a csapat technikai igazgatója, Sam Michael elismerte, a Red Bull és a Mercedes erőfölénye miatt már nem számítanak arra, hogy a hátralévő futamokon önerőből feljuthatnak a pódiumra.

A csapatnál szeretnék elkerülni, hogy beállítsák egyik negatív rekordjukat, hiszen legutóbb 1980-ban fordul elő velük, hogy a szezon egyetlen futamán sem végeztek az első három hely valamelyikén. Idei legjobb eredményük még mindig Jenson Button bahreini 5. pozíciója, és mivel a nyári szünet után sem sikerült jelentősebb áttörést elérniük, lassan beletörődnek idei sanyarú sorsukba.

"Ha megnézzük a legutóbbi versenyeinket, Budapesten és Spában egyértelműen javult a teljesítményünk" - nyilatkozta Michael egy telefonos konferenciabeszélgetésen. "Persze nem állunk ott, ahol a McLarennek állnia kell, de már tartani tudtuk a lépést néhány olyan autóval, amelyekkel azt megelőzően még nem tudtunk harcba szállni. A Red Bullhoz és a Mercedeshez képest továbbra is jelentős a lemaradásunk, de a Lotushoz és a Ferrarihoz egyértelműen közelítünk."

"A spái versenyünk jól sikerült, hiszen önerőből végeztünk a 6. helyen anélkül, hogy bárki is kiesett volna előlünk. Monzának is feküdnie kell az autóink számára, azonban az év végéig már nehéz lesz saját erőből felállnunk a dobogóra, különösen azért, mert már jórészt mi is a 2014-es autóra koncentrálunk."



Michael rámutatott, mindez nem jelenti azt, hogy már egyáltalán nem raknak fel új elemeket az idei autóra, ám az MP4-28-ast mostantól többnyire a jövő évi elemek tesztelésére használják majd.

"Ezek az elemek is hatékonyak lehetnek, de jóval kevesebbet tudunk róluk, így lehetetlen velük 3-4 versennyel előre tervezni. Merészség lenne dobogót jósolni a szezon hátralévő részére, de az utolsó versenyig küzdeni fogunk érte."

A tavaly még a bajnoki címért harcoló McLaren a tél folyamán - látszólag indokolatlanul - szinte teljesen új alapokra építette idei modelljét, amelynek működését a vártnál nehezebben tudják csak kiismerni, és ez okozza látványos küszködésüket. A csapatnál persze utólag már tisztában vannak vele, hogy konzervatívabb stratégiával kellett volna nekivágniuk az idei évnek.

"A szabályváltozásoknak köszönhetően a jövő évi autókat teljesen más irányba kell fejleszteni, ami szinte belekényszerít minket abba, hogy kockázatot vállaljunk. Az idei autóval viszont túlságosan is sokat kockáztattunk ahhoz képest, hogy mennyit kellett volna, hiszen még az előző szezon végén is futamokat nyertünk. Tudjuk, hogy e tekintetben hibát vétettünk, és ezt számos mérnöki gyűlésen kielemeztük már. Immár tudjuk, hogy mit kell tennünk a továbbiakban" - nyilatkozta Michael.

"Azonban az idei autó is ugyanazon tervezők és mérnökök kezének munkája, akik a korábbi győztes autóinkat építették, ezért magabiztosak vagyunk afelől, hogy a jövő évi modellel ismét jó munkát végeznek."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: