
"Az Autodromo Nazionale Monza egy újabb történelmi pálya, amelyre örömmel látogatunk. Ez a pálya extrémitásokat tartalmaz és nagyon eltér a legtöbb Formula-1-es pályától. Ez a legnagyobb csúcs- és átlagsebességű pálya. Sokat lehet veszíteni a kerékcserék során és alacsony az üzemanyag-fogyasztás, ezért az egy kerékcserés taktika a meghatározó. Mint mindig, a beállításban kompromisszumot kell kötni, azonban alacsony légellenállásra van szükség a hosszú egyenesek miatt, habár a leszorítóerő hiánya a sikánokat trükkössé teszi. Monza Monaco mellett a két verseny közül az egyik, ahová a csapatok speciális aerodinamikai csomagot szállítanak, melyeket kizárólag ezeken a pályákon használnak. A fékek a hosszú egyenesek miatt komoly mechanikai igénybevételnek vannak kitéve, bár a hosszú egyenesekben lehetőség van a hűtésükre. Monza az utolsó futam, következnek az Európán kívüli versenyek, így célunk, hogy Európát pontszerzéssel hagyjuk el."

"Nagy élvezettel vezetek olyan pályákon, amely gazdag történelemmel rendelkezik és Monza az egyik legnagyobb történelemmel bíró helyszín, a rajongók pedig nagyon szenvedélyesek. Ez a szezon leggyorsabb pályája, a 340 kilométer/órás sebességet is elérjük. A legtöbb kanyar nagy sebességű, amely tovább növeli az adrenalin szinten és az alacsony leszorítóerő miatt az autót még nagyobb kihívás vezetni. Ezen a pályán meg lehet tudni, mire képes az autó a hosszú egyenesekben. Három évig, pályafutásom elején a pályához közel éltem, amikor a Formula Renault és az olasz F3000-ben álltam rajthoz, így élvezettel térek ide vissza. Csalódott eredményt értünk el a Belga Nagydíjon, de autónk egyenesbeli sebessége jó, így feküdhet a pálya, remélhetőleg folytatni tudjuk a fejlődést, melyet Magyarországon elértünk és még több pontot szerzünk."

"Monzában az egyenesbeli sebesség nagyon fontos a köridőt tekintve, valamint az előzéshez, vagy a védekezéshez a versenyen, így az autót a legalacsonyabb leszorítóerőre és légellenállásra állítjuk. A gumikopás nem lesz annyira nagy probléma ezen a versenyen, mint más pályán és mivel a boxkiállás során sok időt lehet veszíteni, így a csapatok a lehető legkevesebb kerékcserével próbálják megoldani a versenyt. Ez egy régi típusú pálya, nagy sebességű és több jó előzési pont található rajta, nagyon szoros itt a verseny, amely látványos a rajongók számára. Kellemes emlékeim vannak Monzáról, itt nyertem meg 2011-ben a GP3-as bajnoki címem, így remélhetőleg építhetek arra a tapasztalatra és jó hétvégém lehet."

"Monza a végső tesztje a motorok kimagasló teljesítményének és megbízhatóságának. A kör háromnegyed részét teljes gázon töltik a pilóták és a maximális sebesség a kör során négyszer haladja meg a 330 kilométer/órát. Az autók itt érik el a legmagasabb átlagsebességet; közel 250 kilométer/órát. Csak három sikán szakítja meg a száguldást, így a pilóták próbálják ezeket a sikánokat a lehető legegyenesebb vonalban bevenni, de ezeken a helyeken a motorra is megterhelés hárul, mivel a pilóták a kerékvetőket használják. A komoly fékezés és a kigyorsítás csak tovább növelik a kihívást, így arra törekszünk, hogy amelyik pilótánál lehet, új motort használjunk."
Williams: Pontszerzéssel búcsúznánk Európától
https://formula.hu/f1/2013/09/02/williams-pontszerzessel-bucsuznank-europatol 2013-09-02 20:25:00 2013-09-02 20:25:00
A Williams F1 Team a szezon tizenkettedik versenyére, az Olasz Nagydíjra tekint előre.