2014-től ugyanis az erőforrásokra és az aerodinamikára vonatkozóan is jelentősen átdolgozott előírások lépnek életbe, így többek között az egyre hatékonyabb energia-visszanyerő rendszerekkel ellátott V6-os turbómotorok miatt ismét fennáll annak a veszélye, hogy az egekbe szöknek a csapatok költségei. Watson, aki 152 nagydíjat átfogó pályafutásának végén maga is versenyzett már turbómotorokkal a McLaren színeiben, feleslegesnek és felelőtlenségnek tartja, hogy a sport elkötelezte magát az új éra mellett.
"Szerintem nagy butaság ez az egész" - idézi őt a gpupdate.net. Csak remélni tudom, hogy nem ez lesz az első lépés a Formula-1 összeomlása felé. A költségek növekedése valóban jelentősnek ígérkezik. A rangsor alján található csapatokat nagyon érzékenyen fogja érinteni, de még a tehetősebb istállók némelyike is meg fogja érezni.""Őszintén szólva nem sok értelmét látom a szabályváltozásoknak. Az aerodinamikai módosítások következményeként az autók minden egyes eleme el fog térni az idén használtaktól. Leszámítva azt az egyetlen tényezőt, hogy az új autóknak is négy kerekük lesz!"
"Egy másik szempont, hogy vajon az új motorok mennyire lesznek megbízhatóak?" - tette fel a kérdést Watson. "Mindössze öt lesz használható autónként az egész szezon során. Mechanikai viszonylatban talán nem lesznek olyan nagy nehézségek elé állítva, azonban rendkívül összetett lesz a hajtáslánc a KERS és a turbótöltés miatt. Rengeteg új technológiát építenek egymásra, amelyek a próbapadon talán jól működnek, de a versenyautókban, ahol komoly hűtést igényelnek, egészen más nehézségeknek lesznek kitéve."
"Továbbá véleményem szerint nem lesz elég szezon előtti teszt sem ahhoz, hogy a csapatok a kívánt szintre fejleszthessék új termékeiket. Azt gyanítom, hogy a tesztkorlátozás, még ha enyhíteni is fogják, továbbra is problémát okoz majd. És mindezzel együtt jár, hogy még az eddiginél is kevesebb lehetőségük lesz a tesztversenyzőknek a gyakorlásra."