DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap
F1

Watson is aggódik az új szabályok miatt

Az ötszörös futamgyőztes John Watson személyében újabb kritikusa akadt a Formula-1 jövő évtől bevezetésre kerülő új szabályrendszerének.

2014-től ugyanis az erőforrásokra és az aerodinamikára vonatkozóan is jelentősen átdolgozott előírások lépnek életbe, így többek között az egyre hatékonyabb energia-visszanyerő rendszerekkel ellátott V6-os turbómotorok miatt ismét fennáll annak a veszélye, hogy az egekbe szöknek a csapatok költségei. Watson, aki 152 nagydíjat átfogó pályafutásának végén maga is versenyzett már turbómotorokkal a McLaren színeiben, feleslegesnek és felelőtlenségnek tartja, hogy a sport elkötelezte magát az új éra mellett.

"Szerintem nagy butaság ez az egész" - idézi őt a gpupdate.net. Csak remélni tudom, hogy nem ez lesz az első lépés a Formula-1 összeomlása felé. A költségek növekedése valóban jelentősnek ígérkezik. A rangsor alján található csapatokat nagyon érzékenyen fogja érinteni, de még a tehetősebb istállók némelyike is meg fogja érezni."

"Őszintén szólva nem sok értelmét látom a szabályváltozásoknak. Az aerodinamikai módosítások következményeként az autók minden egyes eleme el fog térni az idén használtaktól. Leszámítva azt az egyetlen tényezőt, hogy az új autóknak is négy kerekük lesz!"

Watson aggodalmát tovább fokozza, hogy a mezőny vélhetően még kiforratlan technikával fog nekivágni az új idénynek, mivel a téli tesztek számát a változások ellenére ezúttal is 12 napban maximalizálták, noha újításként néhány versenyhétvégét követően az adott pályán maradnak majd a csapatok egy-egy kétnapos gyakorlásra.

"Egy másik szempont, hogy vajon az új motorok mennyire lesznek megbízhatóak?" - tette fel a kérdést Watson. "Mindössze öt lesz használható autónként az egész szezon során. Mechanikai viszonylatban talán nem lesznek olyan nagy nehézségek elé állítva, azonban rendkívül összetett lesz a hajtáslánc a KERS és a turbótöltés miatt. Rengeteg új technológiát építenek egymásra, amelyek a próbapadon talán jól működnek, de a versenyautókban, ahol komoly hűtést igényelnek, egészen más nehézségeknek lesznek kitéve."

"Továbbá véleményem szerint nem lesz elég szezon előtti teszt sem ahhoz, hogy a csapatok a kívánt szintre fejleszthessék új termékeiket. Azt gyanítom, hogy a tesztkorlátozás, még ha enyhíteni is fogják, továbbra is problémát okoz majd. És mindezzel együtt jár, hogy még az eddiginél is kevesebb lehetőségük lesz a tesztversenyzőknek a gyakorlásra."
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: