Bruce McLaren 1970-es goodwoodi halálos balesetét követően egy évtizeden át Teddy Mayer irányította az istállót, amely 1981-ben egyesült Ron Dennis Project Four nevű cégével, őt juttatva ezzel a csapatvezetői székbe. Dennis 28 éven át volt az F1-es alakulat első embere, és noha 2008 végén átadta a stafétát Martin Whitmarshnak, ő maga továbbra is a számos egyéb műszaki részleggel rendelkező McLaren Csoport élén áll.
"Ami Bruce McLarent illeti, nem is nagyon ismertem őt, mivel útjaink nem keresztezték egymást igazán. Ãm mindketten ugyanakkor kerültünk be az F1-be. Én 1966-ban kezdtem a Coopernél, abban az évben, amikor ő első alkalommal nevezte csapatát a bajnokságba. Erre szeretek különös egybeesésként tekinteni" - nyilatkozta az alapítóról Dennis a McLaren által készített interjúban.
Színrelépésekor a McLaren már két egyéni bajnoki cím birtokosa volt, hiszen 1974-ben Emerson Fittipaldi, két évvel később pedig James Hunt tudott feljutni a csúcsra a wokingi csapat színeiben. Az ezt követő időszakban azonban a gárda mélypontra került, és az 1980-as idényben például egyetlen egyszer sem jutottak fel a dobogóra - ironikus módon éppen ezen negatív rekordjuk megismétlése felé haladnak az idei szezonban.
Dennis 28 éve alatt 5 versenyzővel összesen tíz egyéni bajnoki címet szerzett, és ezen időszakban hétszer a legjobb konstruktőrré is a McLarent avatták. A wokingiakkal jutott fel a csúcsra Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Mika Häkkinen és Lewis Hamilton is.
"Nikivel már 1979-ben is együtt dolgoztam, amikor a BMW-nek építettünk autókat, így egy kicsit már ismertem őt az F1 előtt" - emlékezett vissza a legendás csapatvezető. "1981-ben aztán rengeteg időt áldoztam arra, hogy megpróbáljam visszacsábítani őt az F1-be a McLarenhez. Ma persze már mindenki tudja, hogyan is végződött ez a történet. 1982-ben Niki visszatért, és már a szezon harmadik versenyén győzni tudott, majd pedig 1984-ben harmadik bajnoki címét is megszerezte. Bármilyen mércével is nézzük, nagyon sikeres visszatérést mutatott be."
"Számomra Niki a felkészültségével és az elemző gondolkodásával emelkedett ki a többiek közül, illetve azzal, hogy pontosan tudta, milyen eszközök állnak rendelkezésére, és azokból hogyan hozhatja ki a legtöbbet. Mindig nagyon egyenes volt. A hozzáállása nagyon jól illeszkedett a McLarenéhez abban az időben, hiszen mi is a fejlődés fázisában voltunk, újra elkezdünk versenyeket nyerni, és Niki gondolkodásmódja emlékeztetett minket arra, hogy a siker érdekében folyamatosan a maximumot kell nyújtanunk."

A rengeteg munkának hamarosan meg is lett az eredménye, hiszen az 1980-as évek végére a McLaren a mezőny egyeduralkodó csapatává vált. Ezt az időszakot Prost és Senna neve fémjelezte, akik fejenként három bajnoki címet szereztek az istálló színeiben.
"Sokan úgy emlékezek vissza, hogy Alain és Ayrton olyanok voltak, mint tűz és víz" - folytatta Dennis. "Pedig ez nem igaz. Számos tekintetben nagyon is hasonlítottak egymásra. Mindketten gyanakvóak, de emellett elképesztően versenyképesek voltak, mindketten mindennél jobban vágytak a győzelemre, és mindketten tudták, hogy a legfőbb ellenfelüket a garázs másik végében találják. Ez egy bizonyos fokig érthető módon paranoiássá tette őket."
"A felkészülés tekintetében Alain nagyon hasonlított Nikire. Mindig nagy igényeket támasztott az autója iránt, a sikereit pedig sokkal inkább szorgalmával, mintsem nyers tempójával érte el. A párosból bizonyára ő tűnt nyugodtabbnak, de valójában ő volt az, aki folyamatosan lobbizott a csapaton belüli kivételes bánásmódért."
"Ayrtonnak egészen más volt a mentalitása, ami miatt gyakran nehéz volt őt kezelni. Ha úgy gondolta, hogy nem kapja meg a csapat 100%-os támogatását, átverve érezte magát. Óriási kihívás volt mindkettőjüket egyszerre kordában tartani, azonban nagyon élveztem, hiszen viszonozták is a beléjük vetett bizalmat. Mi is tudtuk, és ők is tisztában voltak vele, hogy a mezőny két leggyorsabb autóját bocsátjuk rendelkezésükre."
Egy pár éven át tartó visszaesést követően a csapatnak 1998-ig kellett várnia, hogy újra felérjen a csúcsra - ezúttal egy teljesen más egyéniség, a finn Mika Häkkinen vezetésével. Dennis nem sokat tétovázott, amikor a Repülő Finn becenéven ismert pilótájának jellemzésére kérték.
"Gyors volt!" - vágta rá. "Meleg érzésekkel gondolok vissza azokra az időkre. Azonban bármikor eszembe jut Mika, egyúttal mindig David Coulthardra is gondolok, hiszen ők ketten kiváló csapatot alkottak. Szerencsések voltunk, hogy két olyan egyéniséggel dolgozhattunk, akik ennyire önzetlenül tudtak csapatként együttműködni. És noha végül Mika tudott elsétálni két bajnoki címmel, nem lenne méltó, ha elsiklanánk David érdemei felett, aki szintén hozzájárult az akkori sikereinkhez. Hihetetlenül elkötelezett versenyzőként emlékszem rá, aki a legjobb napjain ugyanolyan gyors volt, mint bárki más.""Mika egyáltalán nem volt összetett karakter. Nem foglalkozott a versenyzéssel járó egyéb dolgokkal. Nem voltak kísérői, nem folyt bele a politikába, nem érdekelte a média - egyedül azzal törődött, hogy az autóját a határon vezesse, csakis ennek élt. Tudom, hogy ma is sokan vannak a McLarennél, akik meg vannak győződve afelől, hogy Mika a valaha volt leggyorsabb versenyzőnk. Azt hiszem, ez elég sokat mond."

"A tény, hogy debütálását követően ilyen gyorsan képes volt alkalmazkodni, nem csak az ő képességeit és sikeréhségét dicséri, hanem a McLaren által nyújtott képzés minőségét is, amelyben hosszú évekig részesült."
"Lewis tudja, hogy továbbra is a McLaren család tagja maradt, hiszen gyökerei már mélyre hatolnak a szervezetünkön belül. Tavaly nem is törekedtem igazán komolyan arra, hogy megakadályozzam a Mercedeshez való csatlakozását, hiszen talán ez a lépés is szükséges volt számára ahhoz, hogy érettebbé váljon."