DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap
F1

Sauber: Pontszerzéssel zárnánk az európai szezont

Az idő repül, a monzai Olasz Nagydíjjal, melyet szeptember 6-8 között rendeznek lezárul a 2013-as európai szezon. A motorhome-okat az idei évben utoljára állítják fel a paddockban. Ennek ellenére a szezon még nem ér végét, hét Európán kívüli verseny következik. A Sauber F1 Team pilótái, Nico Hülkenberg és Esteban Gutierrez várják az igazi, nagy sebességű pályát.



"Monza az a pálya, amely nagy történelemmel rendelkezik és az egyetlen, valódi, nagy sebességű pálya a szezon során. Még emlékszem rá, mikor 2009-ben itt szereztem meg GP2-es bajnoki címem. A vasárnap délelőtti verseny után lettem bajnok. Monza alacsony leszorítóerejű konfigurációt igényel, amely az autó vezetését trükkössé teszi, amikor 340 kilométer/órás sebességről a sikánoknál 60 kilométer/órára kell lassítani. Nagyszerű a verseny, jó a hangulat a Parco di Monzában, ahol sok olasz rajongó buzdítja a Scuderia Ferrarit. Szeretek itt vezetni, mivel egyszerű a vonalvezetés, de nem annyira könnyű, mint amennyire látszik. Vannak technikás részek és sikánok, a kerékvetőket is használni kell."


"Monza nagyszerű pálya és nagyban eltér Spától. Fontos ezt figyelembe venni. Egy olyan pályáról érkezve, mint Spa, vezetési stílusunkkal, stratégiánkkal és a beállítással alkalmazkodni kell Monzához. Fontos hétvége lesz, mert a lassú kanyarok stabilitása fontos és sajnos ezen a téren szenvedünk. Ennek javítására koncentrálunk. A kedvenc részem a pályán a Variante Ascari, a bal-jobb-bal kombináció. Nagyon gyors, jó ívet kell választani, gyorsan kell reagálni a kerékvetőkre és a huplikra, ez egészen szórakoztató. Sebességünk jó, de most ezt jó döntésekkel is ki kell egészíteni. Nagyszerű emlékeim vannak Monzáról, mivel itt nyertem Formula BMW és GP3-as bajnoki címeimet. Nagyon jól emlékszem a GP3-as pole pozíciós körömre, ennek köszönhettem bajnoki címem, nagyon különleges volt."


"Monza különleges kihívás a pilótáknak és a mérnököknek, mivel a pálya a legalacsonyabb légellenállású konfigurációt igényli. A pálya hosszú egyeneseiről jól ismert. A tapadásra a közepes sebességű és a két lassú kanyarban van szükség. A pálya egészen huplis néhány részen és a kerékvetőket is használni kell, így ezek kihasználására való képesség is fontos tényező. A pályán a kevesebb kerékcserés taktikák a kifizetődők, mivel alacsony az üzemanyag-fogyasztás és sok időt lehet veszíteni a kiállás során. További fejlesztéseket fogunk tesztelni. A Pirelli a közepes és a kemény keveréket szállítja a versenyre. Spa után bízunk benne, az utolsó európai versenyen is a pontokért harcolhatunk."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: