"Még mindig itt vagyok, de nem beszélünk erről. Mindenki pontosan tudja, hogy ez mit jelent! Az igaz, hogy a futamoktól eltekintve kevesebbet jövők ide, mint a múltban, mert nagyon sok dolgot kell csinálnom az új csapatomnál" - nyilatkozta Bianchi egy médiaeseményen a Fiorano-i pályán. "Sokat kell a gyárba járnom, hogy beszéljek a mérnökökkel, és minden egyes futam előtt a szimulátorban is dolgozunk. Bár még mindig kapcsolatban vagyok Luca Baldisserrivel (az FDA - a Ferrari Pilóta Akadémiájának a vezetője): beszélek vele telefonon a versenyhétvégék alatt és mindig hasznos tanácsokat ad. Azt tudom mondani, hogy azért kezelem így az első évemet a Formula-1-ben, mert nagyon sok tapasztalatot szereztem az FDA segítségével, és nem csak technikai szempontból, hanem minden más területen, hogy hogyan is kezeljem a szponzorokat és a médiát. Ez pedig határozottan plusz, amikor meg akarsz maradni egy professzionális sportban. Nagyon boldog vagyok, hogy végül kaptam egy esélyt arra, hogy bemutatkozhassam a Formula-1-ben, mert a télen egy ponton már feladtam."
A téli felkészülési időszakban a Force Indiánál tesztelő Bianchit végül nem szerződtette le az indiai gárda, az utolsó pillanatban azonban a Marussia mentőövet dobott neki. "Az idő csak ketyegett és a Force India már hetek óta nem válaszolt nekem. Ekkor azonban Stefano Domenicali felhívott, hogy az elszalasztott lehetőségről beszéljen, nagyon csalódott voltam, de pár órával később újabb telefon jött Maranellóból, hogy Barcelonába kellene mennem mert van egy esélyem a Marussiánál! Először nem akartam nagy várakozásokat táplálni, de jól indult, és amikor az üléspróbára mentem, már úgy éreztem, hogy meg fogom kapni, még ha utána meg is kellett oldanunk a szerződéssel kapcsolatos dolgokat, és nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki segített, hogy elinduljon a karrierem, így a Ferrarinak és a menedzseremnek Nicolas Todtnak."

Bianchi jól érzi magát a Marussiánál, de azért természetesen más céljai vannak. "Hamar otthon éreztem magamat a Marussiánál, azonnal megértettem a különbséget egy pilóta és egy tartalék pilóta között. Sokkal inkább a csapat programjának a része vagyok. A többi pilótával való kapcsolat is megváltozik, mert ők most már máshogyan tekintenek rád ilyenkor. A célom azonban most természetesen más, mint a tavalyi WSR bajnoki sorozat után, most a győzelem a számunkra az, hogy a Caterhamek előtt fejezzük be a futamot. Hogy hiányzik-e a győzelemért folyó harc? Minden pilóta nyerni akar, de fontos, hogy megfelelő célokat tűzzünk ki magunk elé, és én ezt csinálom. Elégedett vagyok az első futamaimmal, persze az utolsó mindig kivétel"