Itt rendszerint mindenféle motorsport ízlés párjára talál és ezúttal sem csalódtak a látogatók: a Formula 1, Moto GP, Indycar, WRC, Le Mans, sebbeségrekord-döntés, motocross és NASCAR mind képviselve voltak. Meglepetésemre már így hajnalban is hatalmas dugóba keveredtem, ezért csupán nyolc után tettem be a lábam a birtokra. Mintha mesebeli erdőbe léptem volna be: a Goodwood ház előtt a szokásos lélegzetelállító szobor ezúttal az 50 éves Porsche 911-esnek hódolt és a paddockban takarosan sorakoztak a aszfalt-szaggató szörnyek a motorsport homályos kezdeti napjaitól a 2013-as gépcsodákig. A XIX. század elején készített gőzhintótól az idei Le Mans 24 órás győztes Audi-ig egy vagyont érő, színes társaság várta a rajongókat. A jelen levő Allan McNish által is kormányzott Audi R18 e-tron quattro a legendás megmérettetés utáni formájában, koszosan, itt-ott megsérülve, büszkélkedett a sorban és a kísérő személyzet elárulta az Autósport és Formula Magazinnak, hogy ez az autó így fog bevonulni a cég ingolstadti múzemába.
A Formula 1-es betontorpedók kavalkádjában arra lettem figyelmes, hogy Denny Hulme 1967-es világbajnokságban diadalmaskodó Brabham-Repco BT24-es fölött ugyanaz az Alastair Gibson görnyed, aki hozzávetőleg tíz évvel ezelőtt Jenson Button BAR-Hondájának versenyekre való felkészítését koordinálta. Goodwood sebességfesztiválja minden bizonnyal szép nyugdíjas foglalkozás számára..
Az esemény nagy attrakciója, hogy a paddock teljesen nyitott bárki számára, itt meg lehetett tekinteni az autókat, mielőtt azok nekivágnak 1,16 mérföldes hegyi gyorsasági pályavonalnak. A raliautók az erdőben kialakított speciális pályán érezték jól magukat (ahová bő félórás bandukolással vagy traktor utánfutóján lehet csak feljutni, közben nem kis mennyiségű port nyelve). Ha valaki vette a fáradtságot és felbaktatott a hegyre, igazi életterükben csodálhatta meg az olyan klasszikusat mint az Alpine Renault, Lancia Delta Integrale és a Subaru Impreza 555 (ez utóbbit az olimpiai aranyérmes brit gyorsasági kerékpáros, Chris Hoy, keze alatt is). Az itt található por mennyisége a Hungaroringet is megszégyeníti és a szervezők a cricket-pályán "műsivatagot" is létesítettek az amerikai és ausztrál gyorsasági sebességrekordok úttörőinek emlékére.
A két évtizede népszerű esemény "gyémántja" az egykori F1 pilóta "Quick" Nick Heidfeld volt, aki a Prosttal való debütálása előtti évben Mercedes-junior pilótaként egy McLaren MP4/13-assal 1999-ben a valaha látott leggyorsabb idővel (41,6 másodperc alatt) meghódította a Goodwood hegyet. Parádéját két római harckocsi-fogat előzte meg és tűzijátékkal, na meg egy Vulcan bombázó látványával és fülszaggató zajával is kedveskedtek a szervezők.
Szombaton Emerson Fittipaldi egy1968-as Lotus 49-Forddal vágott neki a show-nak (amúgy 1974-es McLaren M23-assal szerepelt), míg Nelson Piquet a második világbajnoki címét elősegítő Parmalat Brabham-BMW-jével sok nézőt késztetett nosztalgiázni. Alain Prost 1993-as Williams-Renaultja ugyan jelen volt a fesztiválon (egy korabeli módon berendezett Williams-Renault garázsban), ám a négyszeres bajnok egy 320 lóerős Renault Twin"™Runnal jelent meg. A Renault gazdag motorsport múlttal rendelkezik és elhozták Goodwoodba az első turbómotoros Formula 1 autójukat, Fernando Alonso 2006-os világbajnoki győztes F1 autóját, valamint a XX.század elején szereplő monstrumaikat is. A jelenleg négy F1 csapatot erőforrással ellátó francia cég mókásan a Twizy kisautóját az illető csapatok színeire festette és egy motorjával folyamatosan "elénekelte" az angol himnuszt.
Stirling Moss az 1955-ös Mercedes W196-os F1 autójával parádézott, míg John Surtees motoros "bőrt" öltött magára, ezzel felsorakozva olyan motorkerékpár legendák közé mint Giacomo Agostini, Randy Mamola (aki Valentino Rossi Ducatiját lovagolta meg), Kevin Schwantz és Kenny Roberts. Persze "Big John" 1967-es HondaRA300-asa volánja mögött is feltűnt és hasznos tanácsokkal látta el a WTCC-ben szereplő Gabriele Tarquinit, aki a japán gyártó RA272-ese volánja mögé pattant.
A Formula 1 hőskorát Lotusok tömkelege (49, 72, 88B) képviselte, megfűszerezve BRM-ekkel, Brabhammel, Ferrarikkal, Tyrrellel, egy Arrows-Megatronnal, Benetton-Forddal, Euro Alfa Romeóval, valamint a legendás McLarenekkel. A wokingiak fennállásuk 50 éves évfordulóját ünnepelték Goodwoodban és büszkén állították ki az első világbajnoki címüket Emerson Fittipaldival megszerző M23-ast, a legendás Honda motoros MP4/4-es, az MP4/13-as (Nick Heidfeld Goodwood rekordját őrző gépe), illetve a Peugeot erőforrással ellátott 1994-es MP4/9-essel egyetemben, a Can-Am és Indycarokról nem is beszélve.
Anthony Davidson, Alex Wurz, Allan McNish és Martin Brundle Le Mans autókkal, Riccardo Patrese egy BMW M1 Procarral, Emmanuele Pirro egy Porsche 911-essel, no meg Ferrari 512S-el, Gil de Ferran és Damon Hill egy Lotus Pratt & Whitney gázturbinás Indycarral ijesztgették a gyengébb idegzetűeket, míg a jelenlegi generációból Sebastian Buemi a Red Bull Racing, Marc Gené a Ferrari, Romain Grosjean és Davide Valsecchi a Lotus-Renault, Jules Bianchi / Max Chilton a Marussia, Charles Pic / Alexander Rossi a Caterham, Lewis Hamilton és Nico Rosberg, valamint Brendan Hartley a Mercedes AMG F1 színeiben pompáztak.
Az utcai szupergyors autók paddockjában meg sem lehetett moccanni, hemzsegtek az érdeklődők a McLaren 4-12C GT, a McLaren P1 (amely 930 lóerőt mondhat magáénak, habár Ron Dennis szívesen felkerekíti ezt ezerre...), 458 Spider, F12 Berlinetta és FF Ferrarik, a Lamborghini Aventador LP-700/4 Roadster, a Jaguar F-Type, a Bentley Continental GT Speed, a Rolls-Royce Wraith, a Porsche 911 és az Aston Martin Vanquish körül. A kétszeres NASCAR Daytona 500 győztes Michael Waltrip nagy showt csapott, hatalmas hangzavarban terelte fel az idei NASCAR Sprint Cupban szereplő Toyota Camryját, míg a lélegzetellálító Pikes Peak rekordot megdöntő Peugeot 208 T16 is bemutatta tudását, éppúgy, mint a WRC-ben a Citroennel részt vevő Mikko Hirvonen. A Pink Floyd dobosa, Nick Mason, törzsvendégnek számít, most is egy Auto Unionnal szórakozott, míg a szintén a második világháború előtti korszakból származó Mercedest Jochen Mass "lovagolta" meg.
Ilyen kánikulát (valamivel 30 C fok fölötti hőmérsékletet mértek a birtokon) hét éve nem látott Anglia és ez megviselte a részt vevő hírességeket is. Az "Easy Rider" című filmben szereplő Peter Fonda csak vonakodva akart kimászni az árnyékból, hogy bőrdzsekiben a Captain America Harley Davdisonjával feldöcögjön a hegyen. Abban a pillanatban nem szívesen cseréltem volna vele, jobb volt az árnyékból szemlélni, hogyan "olvad" rá a hollywoodi sztár a chopperjére...