Véleményed szerint mennyi esély van arra, hogy Sebastian Vettel bajnoki címet szerez az idei évben?
Jó esélye van a bajnoki címre, de nincs rá garancia, mert a Formula-1-ben egy hét alatt minden megváltozhat. Például Silverstone-ban a Mercedes nyert, de a Nürburgringen messze voltak attól, hogy hasonló eredményt érjenek el.
Mekkora szerepet vállalsz a Red Bull Racing sikerében?
Nehéz ezt megmondani. Minden tőlem telhetőt megteszek, segítek a csapatnak az optimális beállítás megtalálásában, dolgozom a szimulátorban.
Nem titok, hogy szeretnél visszatérni a Formula-1-be. Mennyire fontos, hogy jelen legyél a csapatnál a versenyhétvégék során?
Nagyon fontos, mert én vagyok a Red Bull Racing harmadik számú pilótája. Ha valami történik, akkor készen kell állnom a beugrásra. Azonban a szezon európai része nagyon feszes. Csütörtökön és pénteken a csapat szimulátorában dolgozom és péntek este, vagy szombat reggel a pályára repülök. Ez elég fárasztó.
Akkor miért nem dolgozol kedden és szerdán a szimulátorban?
A helyzet az, hogy néhány dolog párhuzamosan szeretünk kiértékelni, a pályán és a szimulátorban. Ennek a munkának köszönhetően értékes információt lehet gyűjteni. De ahogy mondtam, a programterv elég szoros.

A szezon végén távozik a Red Bull Racingtől Mark Webber. Véleményed szerint ki a legesélyesebb az ülésre? Hogyan értékeled esélyeid?
A helyzet még nem egyértelmű. Ha a csapatnak lehetősége lesz Kimit leszerződtetni, akkor élni fog vele. Azt hiszem ő a legesélyesebb az ülésre. Mellette a Toro Rosso pilótáit Daniel Ricciardót és Jean-Eric Verne-t kell számításba venni. Azonban bármi váratlan is megtörténhet, mindig készen állok.
A kérdés nemcsak a Red Bullra vonatkozott. A Red Bull döntése után akár az egész pilótapiac mozgásba indulhat.
Elméletileg igen. De túl korai erről még beszélni. Nem aggódom. Biztos vagyok benne, nem feledkeznek meg rólam.
A múlt ősszel már arról beszéltél, hogy közel állsz a szerződéskötéshez. Valami rosszul sült el?
A tárgyalások jól haladtak, de ismét bebizonyosodott, amíg nem gurulsz ki autóval a boxutcában addig minden megváltozhat.
A Toyota gyári csapatával második lettél Le Mansban. Hogyan értékeled az eredményt?
Nagyon elégedett vagyok a munkával. Tudtuk, hogy az Audival nehéz lesz harcolni, mert a mi motorunkból néhány lóerő hiányzott. Azonban a második hely nagy előrelépés a tavalyi év után, amikor a csapat nem tudta teljesíteni célját. 2014-ben szeretnénk győzni Le Mansban habár a Porsche visszatérésével természetesen a helyzet még komplikáltabb.
A Formula-1-ben olyan autókban ültél, amely Renault erőforrásokat használ, Le Mansban a Toyotát használod.
Ez nem probléma. Szeretek versenyezni és a Formula-1-es csapat harmadik számú pilótájaként nem sokszor lehet ezt megtenni. A Toyota elégedett együttműködésünkkel és a Red Bull örül, hogy rajthoz állhatok és versenyzői tapasztalatot szerezhetek. Ãgy is formában maradok és nem szükséges Formula-1-es autóban ülni ehhez. Néha nehéz a két széria munkáját összehozni, sokat kell utazni, de még fiatal vagyok.