DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat
F1

A csapatok nem értenek egyet a gumiváltoztatással

Újra felhők gyülekeznek a Formula-1 felett, mivel a csapatok nem támogatják a Pirelli 2013-as abroncsainak újbóli megváltoztatását.

A Brit Nagydíjon történtek után a Formula-1 hivatalos gumiszállítója azonnali megoldásként kevlár borítású hátsó abroncsokkal állt elő Németországban. A Pirelli tervei szerint Magyarországtól egy teljesen új keverék kerül bevezetésre, a 2012-es konstrukciót ötvözik a 2013-as keverékkel.

A nürburgringi futamot megnyerő Sebastian Vettel szerint még nem eldöntött, hogy a csapatok valójában milyen abroncsokkal versenyeznek Magyarországon.

A Lotus versenyképes volt a Nürburgringen használt abroncsokkal és örömmel vennék, ha ez a konstrukció megmaradna.

"Nagyszerű verseny volt" - mondta el Gerard Lopez, a Lotus tulajdonosa. "A gumi hasonlóan teljesített, mint a szezon első harmadában. Ha az abroncsok radikálisan megváltoztatásra kerülnek az a sport hihetőségébe kerül. Eddig senki nem feltételezte, hogy ezek az abroncsok nem biztonságosak."




Másrészről a Force Indiának nem volt problémája az eredeti Pirelli abroncsokkal, de szenvedtek Németországban a kevlár megoldással és azért, mert megtiltották a hátsó abroncsok megcserélését.

"Ha visszatérünk a régi karkaszhoz, akkor elveszítjük az egész idei gumikezelési előnyünket" - mondta el a csapat sportigazgatója, Otmar Szafnauer. "Autónkat a 2013-as gumispecifikációhoz terveztük."

A szakember elmondta, a Force India volt az első csapat 2013-ban, amely felfedezte a régi trükköt a hátsó abroncsok összecserélhetőségéről és hozzátette, a többi csapatok okozták az extrém nyomás és kerék dőlésszög betiltását."

"Soha nem mentünk alacsony nyomással, vagy túlságosan nagy dőlésszöggel."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: