DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap
F1

A V6-os turbók erősebbek lesznek?

A német Auto Motor und Sport szerint a 2014-ben érkező V6-os turbómotorok legalábbis az időmérő edzéseken sokkal erősebbek lesznek, mint a jelenlegi V8-as szívók.


Korábban úgy gondolták, hogy jövőre az új 1.6 literes V6-os turbókkal az autók nem csak, hogy halkabbak, de lassabbak is lesznek, mint a jelenlegi 2.4 literes V8-as szívómotorokkal felszerelt F1-es versenyautók. A német Auto Motor und Sport újságírója, Michael Schmidt szerint azonban ez korántsem fedi a valóságot. A jelenlegi V8-as szívómotorok a KERS rendszerrel együtt olyan 800 lóerőt és 350 Nm forgatónyomatékot biztosítanak a pilóták számára, ez pedig a Pirelli várakozásai szerint jövőre az időmérő edzésen az új V6-os turbóknak és a fejlett ERS rendszernek köszönhetően olyan 900 lóerőre és 600 Nm-es nyomatékra fog emelkedni, ami egy drámai teljesítménynövekedést jelet majd.

"Ebben a pillanatban nem tudjuk pontosan, hogy mit várhatunk, de amit hallunk az komoly" - nyilatkozta a Pirelli motorsport osztályának a vezetője, Paul Hembery said. "Szélesebb hátsó abroncsokra lesz szükségünk, de hogy ez milyen széles legyen azt a csapatokkal való konzultációt követően kell eldöntetnünk.

Hembery szerint ezért jövőre konzervatívnak kell lenniük, így 2014-ben nem a gyorsan kopó abroncsok uralják majd az F1-et. A csapatok a Brit Nagydíj pénteki szabadedzésén már ki is próbálhatták a Pirelli új 2014-es keverékét, ami sokkal tartósabb konstrukció, mint amivel a csapatok eddig találkoztak. "A Red Bull imádni fogja ezeket az abroncsokat. De sajnos ők nem próbálták ki őket" - mosolygott Hembery.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: