DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat

#14 - Fernando Alonso

Általános vélekedés szerint a mezőny legerősebb versenyzője, aki viszont az átigazolásaival többször is megnehezítette a saját életét. A Renault-val gyorsan jöttek számára a sikerek, majd két bajnoki címe után a McLarennél próbált szerencsét, de viszonyuk hamar megromlott, és egy év után szakítottak. 2010-ben a Ferrari versenyzője lett, de öt év alatt kétszer is a hajrában bukta el a végső győzelmet. A hőn áhított harmadik vb-cím érdekében képes volt elásni a csatabárdot a McLarennel, de az első két év nem a várakozások szerint alakult...

Adatok

Teljes név: Fernando Alonso Díaz

Születés: 1981. július 29, Oviedo (Spanyolország)

Nemzetiség: spanyol

Magasság: 171 cm

Súly: 68 kg

Csapat: McLaren

Csapattárs: Stoffel Vandoorne

Rajtszám: 14

Családi állapot: elvált, mostani párja Linda Morselli

Weboldal: https://www.fernandoalonso.com

Facebook: https://www.facebook.com/FernandoAlonsoOficial

Twitter: https://twitter.com/alo_oficial

Instagram: https://www.instagram.com/fernandoalo_oficial/

YouTube: https://www.youtube.com/user/ALOoficial

F1-es karrier

Bemutatkozás: 2001, Ausztrál Nagydíj

Csapatai: Minardi, Renault, McLaren, Ferrari

Futamgyőzelem: 32 (első: 2003, Magyar Nagydíj)

Pole-pozíció: 22 (első: 2003, Maláj Nagydíj)

Világbajnoki cím: 2 (2005, 2006, Renault)

Év

Csapat

Futam

Győzelem

Dobogó

Pole

L. kör

Pontszerzés

Pont

Hely

2001

Minardi

17

0

0

0

0

0

0

23.

2002

Renault

tesztpilóta

2003

Renault

16

1

4

2

1

11

55

6.

2004

Renault

18

0

4

1

0

12

59

4.

2005

Renault

18

7

15

6

2

16

133

1.

2006

Renault

18

7

14

6

5

16

134

1.

2007

McLaren

17

4

12

2

3

16

109

3.

2008

Renault

18

2

3

0

0

12

61

5.

2009

Renault

17

0

1

1

2

8

26

9.

2010

Ferrari

19

5

10

2

5

16

252

2.

2011

Ferrari

19

1

10

0

1

18

257

4.

2012

Ferrari

20

3

13

2

0

18

278

2.

2013

Ferrari

19

2

9

0

2

17

242

2.

2014

Ferrari

19

0

2

0

0

17

161

6.

2015 McLaren

18

0

0

0

0

2

11

17.
2016 McLaren

20

0

0

0

1

9

54

10.
ÖSSZESEN  

274

32

97

22

22

188

1832

 

Mérleg a csapattársak ellen

 

Év

Nagydíj

Győzelem

Dobogó

Pole

Pontszerzés

Pont

Marques

2001

14

0-0

0-0

0-0

0-0

0-0

Yoong

2001

3

0-0

0-0

0-0

0-0

0-0

Trulli

2003-04

31

1-1

8-3

3-2

21-19

105-79

Villeneuve

2004

3

0-0

0-0

0-0

2-0

9-0

Fisichella

2005-06

37

14-2

29-8

12-2

32-27

267-130

Hamilton

2007

17

4-4

12-12

2-6

16-15

109-109

Piquet

2008-09

28

2-0

3-1

1-0

17-5

74-19

Grosjean

2009

7

0-0

1-0

0-0

3-0

13-0

Massa

2010-13

77

11-0

42-8

4-0

69-58

1029-496

Raikkönen

2014

19

0-0

2-0

0-0

17-13

161-55

Button

2015-16

38

0-0

0-0

0-0

11-11

65-37

 

 

 

32-7

97-32

22-10

188-148

1832-925

A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.

Rekordok és ranglisták

A 2. legtöbb pontszerzés az F1 történetében (188).

A 3. legtöbb pont az F1 történetében (1832).

A 3. legtöbb sorozatban szerzett dobogó az F1 történetében (15).

A 3. legtöbb sorozatban szerzett pont az F1 történetében (23).

A 4. legtöbb futam az F1 történetében (274).

A 4. legtöbb dobogó az F1 történetében (97).

A 4. legtöbb futam, melyen legalább egy körön át vezetett (84).

A 6. legtöbb győzelem az F1 történetében (32).

A 9. legtöbb élen töltött kör az F1 történetében (1767).

A 9. legtöbb mesterhármas az F1 történetében (5).

A 10. legtöbb pole-ból elért győzelem az F1 történetében (14).

A 2. legfiatalabb pole-pozíciós az F1 történetében (21 év, 236 nap).

A 3. legfiatalabb futamgyőztes az F1 történetében (22 év, 26 nap).

A 3. legfiatalabb világbajnok az F1 történetében (24 év, 59 nap).

Az 5. legfiatalabb pilóta az F1 történetében (19 év, 218 nap).

Az 5. legfiatalabb dobogós az F1 történetében (21 év, 237 nap).

Idézetek

"Az az elégedettség, ami néhány perc alatt eltölt, amikor világbajnok leszel, az örökléthez is elég."

"Mikor az autóm vezetem, totálisan szabadnak érzem magam ahhoz, hogy önmagam legyek és kifejezzem magam."

"Inkább vagyok a nyolcadik helyen egy olyan csapattal, ahol ezer ember azt akarja, hogy a hetedik helyen végezzek, mint a harmadik helyen egy olyannal, amelyik a fordítottját akarja."

"A szüleim felelősek azért a két dologért, amit a legjobban szeretek: a vezetésért és bűvésztrükkökért. Ők vették meg az első gokartom, valamint egy bűvészkészletet."

A Formula-1 előtt

Év

Sorozat

Csapat

Futam

Győzelem

Pole

Dobogó

Hely

1999

Nissan Euro Open

Campos

15

6

6

8

1.

2000

Formula 3000

Astromega

9

1

1

2

4.

Érdekességek

Első Formula-1-es tesztjén Alonso azonnal magára vonta a figyelmet: alig egy évvel azt követően, hogy először formulaautóba ült, mintegy 1,5 másodpercet adott a többi pilótának, akik aznap kipróbálhatták a Minardit.

Bár Alonso 2000-ben félbehagyta tanulmányait a versenyzés miatt, 2005-ben mégis az Oxfordi Egyetem nagykövete lett azzal a feladattal, hogy a Motorsport of Business for Social Science című új képzést promótálja.

Pályafutása során több botrány fűződött a nevéhez, de a legnagyobbról, az úgynevezett Crashgate-ről állítólag nem tudott: a 2008-as Szingapúri Nagydíjon Nelson Piquet csapata utasítására szándékosan ütközött a falnak, hogy ezzel győzelemhez segítse őt.

A spanyol nagyon vonzódik a japán szamurájok kultúrához, többek közt egy szamurájt ábrázoló tetoválást is magán visel.