DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 29. vasárnap
Egyéb

Bemutatkozott minden idők legbrutálisabb homokfutója, a Can-Am Maverick R

Az Egyesült Államokban bemutatkozott az új Can-Am Maverick R, amely páratlan erővel, professzionális felfüggesztéssel és dupla kuplungos kézi váltóval büszkélkedik.

A 2024-es Maverick R-tel minden idők legbrutálisabb homokfutóját alkotta meg a BRP (www.brp.com). A BRP magyar importőr cége, a Jet Power Hungary (www.jetpower.hu) is meghívást kapott az új jármű nemzetközi premierjére. A cég kommunikációs igazgatójától, Bóday Páltól megtudtuk: a jármű hamarosan hazánkban is rendelhető és konfigurálható lesz. A magyar importőr cég tervei szerint a Can-Am Maverick R a nagyközönség előtt elsőként a 2024 márciusában, az AMTS Nemzetközi Automobil és Tuning Show-n mutatkozik majd be.

Bóday 3



Ahogy a cég sajtóközleménye fogalmaz: „A BRP Inc. (TSX:DOO; NASDAQ:DOOO) átalakítja a szabadidős side-by-side (SSV) kategóriát az új Maverick R-rel. Az 2024-es Can-Am Maverick R sorozat azokra az elvekre épül, hogy megkérdőjelezze a status quót és áttörjön a teljesítmény akadályain, és örökre megváltoztassa a terepautózás eddig ismert világát. A benn ülők köré tervezett Maverick R az iparágvezető 240 lóerős motorral, Dupla Kuplungos Váltóval (DCT), páratlan felfüggesztési utazással és egy sor fejlett technológiával rendelkezik, hogy a felhasználói élményt új szintre emelje.”

„A Can-Am úgy véli, hogy a haladás nem abból áll, hogy mozdulatlanul állunk, és az izgalmas új Maverick R új gépünk elkötelezettségét képviseli, amely megváltoztatja az iparágat a jelenlegi teljesítmény- és design határok ledöntésével, és új szintre emeli a felhasználói élményt” – mondta Sandy Scullion, a BRP Powersports Csoport elnöke. „A 240 lóerős erőforrás, a manuális váltó, a váz és a felfüggesztés a teljesítmény megszelídítéséhez a Maverick R valóban egy versenykész oldalsó oldalra tervezett gép, amelyet a legigényesebb lovagok számára hoztak létre.”

A Maverick R erőforrása egy az iparágat meghatározó 240 lóerős 999T Rotax 999 cm3-es, turbófeltöltős soros háromhengeres, négyütemű, üzemanyag-befecskendezéses motorból származik. A Maverick R a teljesítményt gyorsabban és hatékonyabban juttatja a talajra, mint valaha, a Maverick R a Rotax terepjáró hétsebességes DCT tervezését használja, amelyet automatikusan vagy váltófülekkel  lehet vezérelni. Ez a hatékony csomag lehetővé teszi a Maverick R-nek, hogy a versenytársakat szabályosan porba tiporja teljesítmény súly arányban.

A kettős üzemanyag-befecskendező mindegyik hengert táplálja, míg az iparág első elektronikusan vezérelt turbóvisszacsapó szelep szabályozza a turbófeltöltő töltőnyomását, maximalizálva a teljesítményt a R során, bármilyenek legyenek is az időjárási körülmények. Három választható vezetési mód – Normál, Sport és Sport+ – még több irányítást ad a vezető kezébe. A Normál vezetési mód sima gázreakciót biztosít, sebességet vált a hétsebességes DCT váltón 3500-4500 RPM tartományban; a Sport mód fokozott gázreakciót kínál és sebességet vált 8500 RPM-en; a Sport+ mód a Csúcsreakció Technológiát (ART) alkalmazza a csúcs gázreakció teljesítményének eléréséhez és 8500 RPM-en vált sebességet, egy rendkívül hatékony anti-turbó lag rendszerrel. Az ART előfeszítést hoz létre a turbóval, egy hengert vágva, késleltetve a gyújtás görbét, és maximalizálva a maximális légáramlás érdekében a gázvezérlő test helyzetét. Amint teljes gázkinyitás van, a harmadik henger visszatér a tüzeléshez és a maximális teljesítmény elérhetővé válik.

Egy forradalmian új erőforrásnak egy forradalmian új vázra van szüksége a páratlan erő kezeléséhez. A Maverick R jellemzője a nagy szilárdságú, két fázisú csőacél v-alakú váz és burkolat, amely növelt szilárdságot, merevséget és optimalizált járműteljesítményt biztosít. Az új váztervezés jelentősen csökkenti a rögzített kapcsolatokra nehezedő stresszt, ideértve az első és hátsó felfüggesztési alkatrészeket is, amelyek duplán ragasztott gumi csapágyakkal vannak felszerelve egy csendesebb és simább vezetési élmény érdekében.

Maveric R

Hogy lépést tartson a nagy teljesítményű motor és váz követelményeivel, a Maverick R kiemelkedő járműnyomot alkalmaz, 77 hüvelyk (195,6 cm) széles és 108 hüvelyk (274,3 cm) tengelytávval optimális stabilitás és kezelhetőség érdekében. Az egyedi repülőgépalumínium felfüggesztési konfiguráció is csökkenti az alkatrészekre nehezedő stresszt, kiváló rugózáscsillapítást nyújt, növeli a törzsirányú merevséget, és javítja a stabilitást és a kezelhetőséget. Az egyedülálló Smart-Shox kombináció, a legújabb Fox Live Valve Gen 3 technológia, amelyhez Fox 2.5 PODIUM és 3.0 PODIUM lengéscsillapítók kapcsolódnak, a Maverick R-t simán tartja a legveszélyesebb sivatagi pályán is.

A Fox szabadalmaztatott elektronikus főoszlopának és alapventiljének köszönhetően a Maverick R hatszor nagyobb nyomás beállítási tartománnyal rendelkezik, mint bármely más jármű a piacon. Több mint 200 valós idejű lengéscsillapítási beállítást végez másodpercenként, és a puhatól a kemény szelepbeállításokat a másodperc tört részében változtathatja meg. A Maverick R felfüggesztési csomagja minden fékezésnél, gyorsításnál és kanyarnál magabiztosságot sugároz.

A Maverick R talajra való erőátvitelét a 32 hüvelykes (81,3 cm) Tenacity XNR ITP vagy XPS Track Force abroncsok biztosítják, amelyek 16 hüvelykes (40,6 cm) alumínium gyöngyház kerékeken vannak felszerelve. A masszív 16 hüvelykes (40,6 cm) kerekek rendelkeznek az iparág első hatfuratos, 139,7 mm-es csavaros mintázattal, amely számos autó teherautóhoz szabványos, és a növelt teljesítmény és nyomaték kezeléséhez szükséges elem. A Maverick R fékezése a 265 mm-es tárcsák felől származik, amelyeket 32 mm-es hidraulikus három dugattyús nyergek fogják meg, míg a 255 mm-es tárcsákat 30 mm-es hidraulikus két dugattyús nyergek szorítják meg a hátsó részen.

Az új Maverick R minden részletét alaposan áttekintették a tervezési és mérnöki folyamat során, hogy páratlan vezetői élményt nyújtsanak, egyensúlyt teremtve a kényelem, a teljesítmény, a minőség és a praktikusság között. Az Ergo-Lok pilótafülke négyirányban állítható üléseket kínál a vezető és az utas számára, alacsony üléspozícióval és testreszabható támogatási lehetőségekkel a prémium vezetési élmény érdekében. A belső tér és a vezérlőszervek konfigurációja zökkenőmentes, intuícióval teljes élményt kínál az infotainment képernyőtől a teleszkópos kormánykerékig a vezérlő billentyűzettel. A kormánykerékben supercar-inspirálta váltófülek is találhatók villámgyors sebességváltásokhoz. A kreatív tervezés érzékelhető a különleges tárolási megoldásokon is: központi, zárt tárolórekesz a mobiltelefonokhoz és könnyen elérhető utas kesztyűtartó. A vezetőfülke körülöleli a sofőrt, karcsú, egyszerű félajtók egészítik ki a belteret, ahogy a jármű testvonalait is befejezik. Az első a Can-Am Off-Road sorozatban, a Maverick R új 10,25 hüvelykes (26 cm) érintőképernyővel van felszerelve.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: