DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2023. június 1. csütörtök
Egyéb

Versenytársak elemzése, a SEO hatékony eszköze

Versenytárselemzés nélkül nincs hatékony marketingstratégia. Ha le akarod pipálni a konkurenseidet, akkor szükséged van SEO versenytárselemzésre, valamint ha jobb marketingstratégiát szeretnél felállítani, akkor bizony kihagyhatatlan lépés.

Miért van szükséged a versenytárselemzésre?

Meglévő vagy éppen alakulóban lévő vállalat helyzetének vizsgálatához elengedhetetlen a piackutatás, a stratégiai elemzés, a konkurencia vizsgálata. A piacon jelenlévő szereplők feltérképezése és elemzése lehetővé teszi, hogy az adott projekt életképességét ellenőrizzük. Valamint a piaci telítettségre is fényt deríthetünk. 

A versenytárselemzésben segítségedre lehet a SearchBar SEO szakértője, aki az elemzés során rávilágít a versenytársak erősségeire és gyengeségeire egyaránt, valamint az információkkal lehetőséget biztosít a keresőoptimalizálás javítására is.

Miben segíthet ez a folyamat?

A saját céged teljesítményét össze tudod vetni a többi piaci szereplőjével. Azonosítani tudod a stratégiában javításra szoruló területeket. Feltárja a hiányosságokat, és megtudhatod, hogy mely területekre érdemes nagyobb figyelmet fordítani annak érdekében, hogy pontosabban el tudd érni a célközönséget. Megmutatja a versenytársak sikeres stratégiai eszközeit, és mindezzel időt, energiát és pénzt spórolhatsz.

searchbar.hu - 2023 január - LinkMarketing - 2



Mi kerül nagyító alá az elemzés során?

Elsősorban kiderül, hogy SEO szempontból kik a versenytársaid. Mely kulcsszavakra vannak tartalmak, melyek a legjobban teljesítő aloldalak, milyen forgalom van a weboldalukon, milyen típusú tartalmat tesznek közé és milyen gyakorisággal, valamint a minőségi linkekről is képet kapsz.

Hogyan készül az elemzés?

Első lépésben tisztázni kell, hogy kik a versenytársak. Még azok is lehetnek, akikre elsőre nem is gondoltál, mert mindenki konkurenciának tekinthető, aki a találati lista első oldalán szerepel az adott kulcsszóra. 

Ha összeállt a versenytársakról a lista, akkor lehet a kulcsszavakkal foglalkozni. Elsősorban a releváns kulcsszavakra összpontosítsunk, majd keressünk hiányzó kulcsszavakat, mert ezáltal jobb pozícióba kerülhetünk, ha megtaláljuk a hiányokat! Fontos, hogy ne vessük el az alacsony forgalmú kulcsszavakat, sőt használjunk olyanokat, melyeket a konkurencia nem!

Górcső alá kell venni, hogy mely tartalmak teljesítenek jól, és a látogatók milyen formátumot preferálnak leginkább. Fontos megnézni a versenytársak visszahivatkozásait is, és ellenőrizni a linkszámot és -minőséget is.

Programok, melyek segítenek az elemzésben

Remek digitális megoldások léteznek, melyek segítenek az átvizsgálásban és konkurencia elemzésében, sőt SEO audit készítésében is. Lássunk néhány példát! A WooRank, a Semrush, a Similarweb mind-mind olyan digitális marketing eszköz, melyek segítségével összehasonlítást végezhetünk.

Ne felejtsük el, hogy akkor leszünk igazán hatékonyak, ha az elemzést rendszeresen elvégezzük, minimum félévente!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: