A világ vezető mikromobilitás szolgáltatójának új fenntarthatósági stratégiájában közzétett adatok szerint a vállalat az elmúlt években 48 millió kilométernyi autós utazás helyettesítését tette lehetővé, klímasemleges megoldásai pedig 8 millió kilogramm CO2-kibocsátást váltottak ki – olvasható a borsod24.hu-n is megjelent közleményben.
A TIER vállalati fenntarthatósági stratégiájának közzététele kapcsán 22 ország forgalmi adatait elemezte és ezek alapján határozta meg a következő évek fenntarthatósági és környezetvédelmi célkitűzéseit. A stratégiában publikált új adatok alapján a TIER eredményesen lép fel a klímaváltozás ellen. A kibocsátás csökkentése összesen több mint 8.000 London-New York repülőútnak vagy 55 351 Berlinből Párizsba tartó autóútnak felel meg.
A TIER 2018-as indulása óta a Spin és a nextbike felvásárlásával világszerte közel 540 városban indította el különböző szolgáltatásait, most pedig az összesített adatok mellett az egyes piacokon elért hatást is vizsgálta a vállalat. Csak Magyarországon több mint 35 tonnával csökkent a CO2 kibocsátás az e-rollereket választó felhasználóknak köszönhetően. Hazánkban a 2021-es indulás óta több mint 200.000 kilométernyi autós utazást váltott ki a TIER. Németországban, ahol a vállalat székhelye is található, sikerült a legnagyobb mértékben átállni az autós utazásokról az e-mobilitási eszközökkel megtett utakra. A TIER 104 németországi városban, többek között Berlinben, Hamburgban, Stuttgartban és Dortmundban, közel 25 millió kilométernyi autós utazást váltott ki.
„Azért hoztam létre a TIER-t, hogy megváltoztassuk a mobilitást azáltal, hogy arra ösztönözzük az embereket, szálljanak ki az autójukból és használjanak fenntarthatóbb közlekedési lehetőségeket. Örömmel jelenthetem, hogy 2018-as alapításunk óta jelentős lépéseket tettünk ezen az úton. Mind büszkék vagyunk azokra a változásokra, amelyeket eddig közösen elértünk, de tudjuk, hogy még sok a tennivaló – mondta el Lawrence Leuschner, a TIER Mobility vezérigazgatója. – Ezért is készítettük el a vállalati fenntarthatósági stratégiánkat, amely a döntéshozatal minden aspektusába beépíti a fenntarthatósági alapelveinket és segít nekünk abban, hogy mérhetőbb, hosszú távú célokat tűzzünk ki, és még átláthatóbbá tegyük az előrehaladásunkat.”
„A fenntartható fejlődés előmozdítása az egyik legsürgetőbb kihívás, amellyel szembe kell néznünk. Azért vezettük be ezt az új keretrendszert, hogy biztosítsuk, hogy a TIER a jövőben is kiemelkedően teljesítsen ezen a területen – tette hozzá Ailin Huang, a TIER fenntarthatósági vezetője. – Már nagyon várjuk az új intézkedések bevezetését, amelyekkel elérhetjük a fenntarthatósági céljainkat. Arra kérjük az iparágban dolgozó kollégáinkat, a velünk együttműködő városokat és a politikai döntéshozókat, hogy tegyenek ők is a közös jövőnkért és teremtsenek kedvező környezetet a mikromobilitás széles körű elterjedéséhez.”
A TIER Fenntarthatósági stratégiája határozza meg a vállalat működésének következő fázisát, és ambiciózus célokat tűz ki öt operatív területen, amelyeknek jelentős hatása lehet a TIER 2050-es nettó nulla kibocsátásra irányuló célkitűzésére. A célok közé tartozik a közvetlen CO2 kibocsátások, a termelés során az egyes e-rollerekre vagy kerékpárokra jutó kibocsátás, valamint a működési fázist megelőző, például logisztikai és termelési kibocsátások felére csökkentése 2026-ig, valamint a zéró hulladék státusz elérése a vállalat valamennyi raktárában.
(TIER)