Kezdjünk mindent az alapoknál!
Még mielőtt felkeresünk egy webshopot - például a Szoftver24.hu-n megfelelő office termékeket tudunk vásárolni - érdemes pár lépést visszalépni. Az egész irodai szoftverkörnyezet kialakítása a hardvereknél kezdődik. Tisztában kell lennünk azzal, hogy milyen feladatokra szeretnénk használni a laptopot vagy számítógépet. A hardver tulajdonságai alapján vegyük szemügyre a rendszer jellemzőit!
Ha belső hálózatot hozunk létre, akkor már a legalsó szinten figyeljünk a kompatibilitásra. Azért fontos itt kezdeni, mivel itt gép kommunikál egy másik géppel, azaz a rendszeren belül folyik az adatátvitel, így nem célszerű, ha például két gépen két különböző operációs rendszer van.
Ha nincs belső rendszergazda a cégnél, és külsőst sem akarunk megbízni, nem kell aggódni, koncentráljunk a népszerű termékekre, és telepítsünk például Windows 7-et vagy 10-et a számítógépekre. Alternatívák miatt sem kell aggódni, erre ott van a Linux, de ehhez már szakértelem is kell, és a kompatibilitásra oda kell figyelni hosszútávon.
Az adminisztráció mindenek felett
Szerencsére a mindennapi adminisztráció elvégzéséhez rengeteg szoftver érhető el. Ezek egyik legnépszerűbb példánya a Microsoft Office szoftvercsalád, amelyek közé tartozik például a szövegszerkesztő Word, a táblázatkezelő Excel és a prezentációkészítő PowerPoint. Ezek ugyan fizetős alkalmazások, de a használatukkal szinte sose lesz kompatibilitási problémánk. A legtöbb cégnél, ügyfélnél ezeket programokat használják.
Persze vannak alternatívák is a piacon, ilyen az OpenOffice.org, amelyben ugyanaz a szentháromság, a szövegszerkesztő-táblázatkezelő-bemutató készítő található meg. Ha pedig igazán modern megoldást szeretnénk, akkor a felhő szolgáltatásoknak köszönhetően elérhetőek olyan Google alkalmazások, amivel az előbb már említett szentháromság megoldható.
Egy vállalkozás életében sok más területen is szükség van szoftverekre, mint az ügyviteli programok, ami segítségével számlázhatunk vagy bérelszámolást készíthetünk. Itt is ugyanúgy találunk ingyenes és fizetős szoftvereket is.
Fontos a biztonság és a kompatibilitás
Az irodai szoftverek beszerzése során fontos, hogy tiszta forrásból vásároljunk, és megkapjunk minden garanciát, ami jár hozzájuk. Emellett gondoskodni kell a tárolt adatokról, fájlokról és a számítógépek biztonságáról is. A legjobb megoldás az, ha minden irodai eszközre telepítünk vírusirtót. Oda kell figyelni még a rendszerkövetelményekre is, ami a Microsoft Office esetében:
-
Processzor: 1,6 GHz-es vagy gyorsabb
-
RAM: 4 GB 64 bit, 2 GB 32 bit
-
Tárhely: 4 GB
Nézz körül a programok között, és válassz igényeid szerint!