Mattias Ekström Red Bullt tesztel
A DTM-bajnok és ralikrossz-világbajnok maga jelentette be a közösségi médiában, hogy 43 évesen először F1-es autót fog tesztelni, ráadásul mindjárt az idei RB18-at a Red Bull Ringen. Minden az arcára van írva.
THE NEXT BIG THING!
— Mattias Ekström (@mattiasekstroem) April 1, 2022
Thanks for the opportunity Red Bull Racing #GoHardOrGoHome #dreamsdocometrue #f1 #formula1 #thatday pic.twitter.com/urr3fxtsQB
Nico Rosberg visszatér a Williamsszel
Talán a nap legátlátszóbb kamuhírét szállította a Grandprix247: beszámolójuk szerint Nicholas Latifi az első két nagydíjon elszenvedett balesetei után inkább önként visszalépett a tartalékpilóta pozíciójába. Jost Capito eleinte Jenson Buttont kérte fel helyettesként, aki azonban életkorára hivatkozva visszautasította az ajánlatot, és az elmúlt öt szezonban nem versenyző Nico Rosberget javasolta maga helyet, a 2016-os világbajnok pedig örömmel fogadta a sereghajtó ajánlatát. A lap információi szerint a megállapodást 10 millió dollárral a Netflix szponzorálja, amely „Britney is Back” címmel a Drive to Survive spin-off sorozatát is elkészíti, 24 félórás részben feldolgozva Rosberg visszatérésének minden pillanatát.
A Peugeot F1-es szereplést mérlegel
A legátlátszóbb után itt a legmegtévesztőbb álhír: az F1i.com francia forrásokra hivatkozva arról ír, hogy a Peugeot, amely elhalasztotta WEC-debütálását, a BoP-szabályok miatt lefújhatja Hypercar-projektjét, és a Formula-1-es beszállásra koncentrálhat 2026-tól, az új motorszabályok évétől. Kevin Magnussen szolgálataira is számítanak, aki épp a Peugeot-val versenyzett volna a WEC-ben, de felbontotta szerződését, hogy a Haashoz igazoljon. A nagy túlzásokat nem tartalmazó hír viszonylag hihetőnek tűnik, a végén sem leplezik le, hogy poénról van szó, csak kisebb utánajárás után lesz gyanús, hogy egyetlen más médium sem ír a lehetséges beszállásról.
Valtteri Bottas visszavonul, és borász lesz
A finn szokatlan módját választotta annak, hogy bejelentse visszavonulását: Instagram-sztorijában közölte, az elmúlt időszakban elmélyedt a borászkodásban, ezért befejezi pályafutását, hogy saját bort hozzon létre.
Főszerelők parádéja az Ausztrál Nagydíjon
A Miami Nagydíj rendhagyó csapatfőnöki parádéjára válaszul Melbourne-ben is kitaláltak valamit: jövő hétvégén a versenyzők mellett minden pilóta egyes számú szerelőjének is felvonulást tartanak, sőt a szakemberek még az őket szállító kamionon is bütykölhetnek. Legalábbis a WTF1.com április 1-jei információi szerint.
A Hesketh titkos F1-es autója 1975-ből
Az Aston Martin kommunikációs főnöke, Matt Bishop saját „Ezen a napon történt” bejegyzéseit parodizálta ki. Ezúttal a Hesketh 308B-TT nürburgringi tesztjére emlékezett. Az 1975-ös modell V14-es ikerturbós motorja 1800 lóerő leadására és 402 km/h sebességre volt képes, az autót tesztelő James Hunt pedig az ugratásokat nevezte ijesztőnek. Ha itt még nem gyanús a történet, a mellékelt fotót látva összeáll a kép.
#OnThisDay in ’75, at Nürburgring, Hesketh privately tested its secret 308B-TT #F1 car - TT for twin turbo. On full boost its experimental V14 engine produced 1800bhp, giving a top speed of 250mph (402km/h). Driver James Hunt said “It’s frightfully quick & the jumps are scary.” pic.twitter.com/Ohv5yg9U0S
— Matt Bishop (@TheBishF1) April 1, 2022
Mégis szárnyat kap a Peugeot Hypercarja
A WEC-be szánt Peugeot 9X8 egyik sajátossága, hogy nincsen hátsó szárnya. A Peugeot Sport tweetje szerint a mérnökök meggondolták magukat, és egy – asztalnyi méretű – légterelővel szerelték fel az autót.