1962 és 1994 között 3 milliónál is több példányt gyártottak az azóta már legendássá vált teherautóból, melynek látványa egykoron Magyarország utcáit is megszépítette. A járműből ma már keveset látni, főleg olyat, melyben az eredeti motor található meg és kitűnő állapotban van, ám nem lehetetlen ilyenekre bukkanni.
Erre kiváló példa a Székesfehérváron megtalálható platós változat, mely egészen fantasztikusan néz ki és technikailag is jó néhány érdekességet rejt. A különleges gépezet egy 6 literes 150 lóerős benzinmotort rejt, valamint többek között állítható magasságú felfüggesztéssel, hangolható kipufogóval, nagyteljesítményű hangrendszerrel és teljesen egyedi utastérrel rendelkezik.
Az említett teherautó egy tuningolt változat, amit nemrégiben a folyási ZiL-130 találkozó résztvevői is megcsodálhattak. A modell gazdáját ezen a rendezvényen faggattuk ki az autó létrejöttéről és különlegességeiről, ahol többek között arról is beszélt, hogy ez a projekt még továbbra sincs teljesen készen.
Bár az említett példány az eredeti ZIL-130-hoz képest jóval modernebb kinézetet kapott, azt a felvételek alapján egyáltalában nem állíthatjuk, hogy rosszul állna neki. Biztosan megdobogtatja azok szívét, akik mai napig rajonganak az orosz Lihacsov Autógyár termékeiért.
Mivel az autó folyamatosan használatban van, így a szerencsésebbek az utakon is találkozhatnak vele, ám a tulajdonos elmondása alapján rengeteg eseményre elviszik, ami szintén lehetőséget ad arra, hogy megtekintsék az emberek.