DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Toyota Yaris GR – Legenda születik?

A napokban volt az új Toyota Yaris hazai statikus bemutatója, amelyen végre meg lehetett szemlélni az újdonságot. Az igazán érdekes változatot szeptemberben kezdik gyártani, ami 261 lóerős lesz.

01.+Toyota+GR+Yarishr



Az új Yaris hazai reklámkampányának a jelmondata a „Szia, kedvesem!”, amely mutatja, hogy a szebbik nem a megcélzott közönség. A negyedik generációs Yaris hozza a Toyota kiskocsijától elvártakat: Európában tervezték az európai vásárlóknak és Európában is gyártják. Jól megcsinált kisautó, amely sokak igényeinek megfelel. Az árérzékeny vásárlóknak elérhető a három hengeres alapmotor, de bizonyára sokan az új fejlesztésű hibrid mellett teszik le a voksukat. A forgalmat növeli, hogy pár hónapig a kifutó modell is kapható lesz, igen jó áron. 

DSC_0036

A csúcsmodell megrendelésénél érdemes nagyon igyekezni, mert a rali őrült cseheknél – az autó bejelentéskor – már félszáz Yaris GR-t leelőlegeztek…

A Yaris GR gyártása szeptemberben kezdődik Japánban, mire a megrendelt autók megérkeznek, az október vége vagy november. Aki késik, az csak jövőre kaphatja meg a szuper dögös Yaris GR-t, aminek igen szoros a ralis kapcsolódása. A másik mozgatórugó, hogy nem gyártanak belőle „végtelen” mennyiséget.                        

02.+Toyota+GR+Yarishr

A csúcs Yarist teljesen más koncepció alapján tervezték, mint amit a műfajban eddig megszoktunk. Nem használtak például kétliteres turbómotort. A másként gondolkodás része, hogy 1618 köbcentis, három hengeres turbómotort építettek az autóba… Ez a könnyű erőmű 261 lóerőt és 360 Nm nyomatékot teljesít. 

Eltérő megoldást jelent még a fejlett 4x4-es rendszer megjelenése is, mert elvetették a részlegesen önzáró differenciállal (LSD) szerelt első hajtást. A GR-Four 4WD néven futó technika a nyomatékot az első és a hátsó tengely között – a sofőr beállításától függően – 30/70, 50/50 és 30/70 arányban oszthatja szét. Hátul a Corolla dupla lengőkaros, igényes futóműve található.

DSC_0098

Ez az autó lesz az alapja a következő Yaris WRC-nek, ezért az utcai verzióra nagyon odafigyeltek. A három hengeres motor is része a könnyűségre történő fókuszálásnak, így a szilárd karosszériával együtt nagyon ütős lett a Celica GT-4 szellemi utódja. Az újdonság 1290 kilós, ami igen bizalomgerjesztő adat. 

A legvadabb Yaris 5,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebességét pedig 230 km/órában korlátozták. Csak háromajtós kivitelben lesz elérhető, a pontos árával is előálltak a hazai képviseleten: 11 650 000 Forintba kerül a négy színben kapható különlegesség. Amihez mindenképpen érdemes megrendelni a Sport csomagot, mert ennek része az előre és hátra beépített Torsen rendszerű, önzáró differenciálmű is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: