A Fiat-Chrysler és a PSA autóipari csoportok vezetői egyetértenek abban, hogy a két konszern egyesülése a világjárvány által támasztott nehézségek ellenére is szükséges. A Fiat Chrysler Automobiles (FCA) elnöke, John Elkann a napokban megerősítette Carlos Tavares, a PSA konszern vezérének az összeolvadás szükségességéről korábban tett nyilatkozatát.
Elkann a cég részvényesei előtt kijelentette, hogy a világjárvány által támasztott nehézségek semmiben nem hátráltatják az egyesülés 2021. első negyedévére tervezett megvalósítását. "A Covid-19 válság csak megerősítette az egyesülés mellett szóló érveket" – idézte a Totalcar. "Az elmúlt hónapokban a PSA vezetőivel és munkatársaikkal személyes szinten is kialakult kiváló kapcsolataink is a közös jövőről alkotott elképzeléseink és közös céljaink melletti elkötelezettségünket támasztják alá.”
Pedig a 3,7 milliárd eurós üzlet nem zajlik zökkenőmentesen. Az Európai Bizottság a napokban egy vizsgálatot indított a fúzió miatt, a versenyjogi szakemberek ugyanis attól tartanak, az összeolvadása következtében a cégóriás egyszerűen túl nagyra nőne a haszonjármű-piacon. Az unió állásfoglalása szerint az egyesülés tizennégy tagállamban és az Egyesült Királyságban vezethet a verseny jelentős csökkenéséhez. Az érintett országok között Magyarország is szerepel.
Carlos Tavares ugyanakkor úgy tűnik, nem aggódik a vizsgálat miatt. A PSA vezérigazgatója biztos benne, hogy 2021 első negyedévére végbemegy a folyamat. Ezt erősítheti az a tény, hogy több nagy piacuk, így az Egyesült Államok, Kína, Japán és Oroszország már jóváhagyta az egyesülést.