Gumi- és pollenszűrő csere, folyadékszint-mérés, futómű- és fékrendszer-tisztítás – néhány azon feladatok közül, amelyeket el kell végezni autónk tavaszi felkészítése során. „Ügyfeleinknek mindig kiemeljük, hogy érdemes időben bejelentkezniük a szervizbe, ugyanis ha ténylegesen beköszönt a tavasz, akkor már nehezen tudnak a szakemberek időt szorítani egy-egy munkára. Sokan meg is fogadták a tanácsunkat, ám a jelenlegi járványügyi helyzetben a többség inkább visszamondta a szervizalkalmat” – árulta el Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója. „Ez valahol érthető, hiszen az emberek bölcsen betartják az irányelveket, amelynek egyik legfőbb pontja, hogy ha tehetik, maradjanak otthon – ezzel is csökkentve a személyes kontaktusok számát, és így a fertőzés terjedésének kockázatát. Ugyanakkor nem ajánlott figyelmen kívül hagyni autónk állapotát ebben az időszakban sem.”
Ez nem csak azért fontos, hogy az autónkra mindig számíthassunk – jelenlegi helyzetben főleg munkába járáshoz, bevásárlásnál vagy gyógyszertárba menet –, hanem a gyártók által vállalt garancia miatt is. Az ugyanis csak akkor érvényes, ha az időszakos karbantartásokat időben, a megengedett futásteljesítmény betartása mellett végeztetjük el. Ellenkező esetben a garancia elvesztése komoly anyagi veszteséget jelent akár meghibásodás, akár a használtautó értékesítése során.
Simon Péter hozzátette: Az autógyártók is tisztában vannak ezzel, néhányuknál ezért minimális tolerancia van az inspekciókkal kapcsolatban, a kialakult helyzetre való tekintettel. Nem úgy, mint a lejárt forgalmi engedélyeknél, amelyek a 41/2020. (III.11.) kormányrendelet értelmében, a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig még érvényesek. A gyártói garanciák türelmi idejéről a márkaszervizek tudnak felvilágosítást adni, amivel jó, ha az autótulajdonosok tisztában vannak, és ennek megfelelően végeztetik el az előírt karbantartásokat.
De hogyan oldható meg mindez minimális kontaktussal? „A rendkívüli helyzetre való tekintettel bővítettük a Duna Autó szolgáltatásainak körét, és életre hívtuk a #MaradjOtthon SzervizCsomagot. Ennek keretében ügyfeleink úgy gondoskodhatnak autóik megfelelő állapotáról, hogy nekik ki se kell mozdulniuk otthonaikból. Kollégáink ugyanis az előre egyeztetett időpontban és helyen átveszik a gépkocsit, behozzák a szervizbe és elvégzik a kötelező karbantartást, a szükséges javításokat, a pollenszűrő cseréjét. Ezt követően pedig, természetesen egy teljes körű, külső-belső takarítás és ózonos beltéri fertőtlenítés után – a higiéniai szabályokat maximálisan betartva, maszkban és kesztyűben - viszik vissza az ügyfélnek az autóját” – mutatta be az új szolgáltatást az óbudai vállalat szakembere. Így, habár a kijárási korlátozás nem vonatkozik a szervizek szükséges látogatására, az ügyfelek és a szervizmunkatársak egészségének védelmében a lehető legkevesebb személyes érintkezésre redukálható a munkafelvétel, és garantálható autónk megfelelő működése.
A Duna Autó 30 éves fennállása óta, ügyfeleinek maximális kiszolgálása mellett, kiemelten fontosnak tartja a társadalmi felelősségvállalást és a jótékony célú akciókat. „A kialakult helyzetben az egészségügyi dolgozók hatalmas erőfeszítésének elismeréseképp jelentős kedvezménnyel szeretnénk hozzájárulni az ő biztonságukhoz, autójuk megfelelő állapotának megőrzéséhez. Ezért április 7., az Egészségügyi világnap alkalmából tettünk számukra egy felajánlást. Kiváló szakembereink most jelképes, 2020 Ft-os* munkaóradíjért szervizelik az egészségügyben dolgozók járműveit. Mi így tudjuk megkönnyíteni azoknak a hétköznapi hősöknek az életét, akik nap mint nap értünk, a mi egészségünk védelmében indulnak munkába. Akár azt is mondhatnánk, hogy mi így tapsolunk nekik” – tette hozzá Simon Péter.