Az év magyar autóversenyzőjének kétszer is megválasztott Szabó Krisztián a magyar ralikrossz legendás alakja. Az Audi által támogatott ötszörös Európa-bajnok versenyző idén egyedüli magyarként versenyez Mattias Ekström csapatában, az EKSRX Racingben a világbajnokságon. „Egész pályafutásom alatt kerestem az érdekes kihívásokat, a vitorlázás pedig sokban hasonlít az autóversenyzéshez” – mondta Szabó Krisztán, aki számára a táv hossza, a nagy sebességből fakadó kihívások, a gyors irányváltások sokasága és az időjárás kiszámíthatatlansága teszik vonzóvá a Balaton legnagyobb versenyét.
Az autóversenyző egy ELAN E4 típusú, több mint 10 méter hosszú vitorlás fedélzetén, az Audi versenycsapatával vág neki a 155 kilométeres távnak a Balaton körül. Az Elanor névre keresztelt hajó kormányosa ifj. Scholtz Imre lesz, aki tavaly a Vígkender II. nevű hajót vezetve nyerte meg a tókerülő versenyt Yardstick II. osztályban. „A Kékszalag elsősorban a jó döntésekről szól” – mondta korábban a versenyről. Szerinte a Yardstick I/2. osztályban induló Elanor jó döntés lesz, mivel az ELAN ezen típusa azon performance cruiserek sorába tartozik, ahol nem kell a kompromisszumokat kötni a versenyteljesítmény és a túrázás között.
A vitorlást forgalmazó Elan Magyarország teljes egészében a balatoni szélviszonyokra optimalizálta a hajót annak érdekében, hogy a csapat minél jobb eredményt érjen el Európa legnagyobb tókerülő versenyén. A főpróba sikeres volt, mivel az Elanor az abszolút 32. helyen végzett a Kékszalag „előszobájának” tartott Fehér Szalag regattán, ami az osztályában a negyedik helyet jelentette.
Szabó Krisztiánt az Audi támogatja, ahogy az autós cég idén a Kékszalag egyik főtámogatója is. Az Audi számos rendezvénnyel (többek között Audi E-tron bemutatóval és tesztvezetéssel) várja a Kékszalag ideje alatt 2019. július 18-20. között a versenyre látogatókat, Audi Race Cup néven pedig teljesen megújította a leggyorsabb hajók versenyét a balatonfüredi mólónál.