A piacra lépést egy konferenciával kötötték össze, ahol a fő hangsúlyt a környezetvédelem kapta. Ez a terület is komoly fejlődésnek indult, mert pár éve még a teljesen elektromos autók és a töltőhálózat gyorsabb elterjedése elég utópisztikusnak tűnt. De ahogy a "régi" autógyárak is felveszik a ritmust, most már határozottan látszanak a fények az alagút végén.
A zöldítés abból is látszik, hogy a különböző iparágak nagy nevei összefognak, ez kellő súlyt ad a témának. A hatása a társulásnak az lesz, mint amikor a hógolyót legurítják a hegyről és egyre csak növekszik, a végén pedig megállíthatatlanná válik.
A ZEV Challenge-et nagyágyúk összefogása jellemzi, köztük van a LeasePlan is, amely 1,7 milliós autóparkjával az egyik legnagyobb lízingcég a világon. Az említett csoportosulásnak a célja, hogy minél gyorsabban elterjesszék az elektromos autózást, nem véletlen, hogy a New York-i Formula-E-hétvégén jelentették be a megalakulásukat. A ZEV Challenge-ben résztvevő cégek, államok, szervezetek komoly elkötelezettséget vállaltak, ezek közül a "leghúzósabb", hogy 2030-ra a járműves CO2-kibocsájtásuk nulla lesz. A vállalatok között olyan óriások is szerepet kaptak, mint az Unilever, aminek hatalmas a szállítmányozási részlege.
Itthon ez a gyakorlatban úgy realizálódik, hogy amint lehet, a saját céges autóikat elektromosra vagy tölthető hibridre cserélik. A másik mód, hogy aki a holland cégnél gondolkodik elektromos autó vásárlásában, annak az állami kedvezmény megszerzésében segítséget ad a vállalat. Ezzel felgyorsítván a minél gyorsabb autóhoz jutást.
A konferencia jó körítés volt arra is, hogy a LeasePlan Magyarországon bemutassa a legújabb "gyermekét". Ez az, ami segíti a hazai használtautó-piac tisztulását és azokat a vásárlókat, akik néhány éves, ellenőrzött előéletű autóban gondolkodnak.
A hazai használtjármű-piac kis túlzással olyan, mint a szerencsejáték. A kapható autók között előfordulnak jó vételek, de található sok meglepetés is. A "vicces" esetek elkerülése miatt érdemes az importőrök kissé drágább, de biztosnak látszó használtautó-programjaiban nézelődni.
Az 1963-ban alapított LeasePlan carnext.com címen elérhető online felülete pár dologban igen erős: az egyik a választék. Mivel az anyacég évente 1,7 millió körüli autót ad bérbe, így rendelkezik ellenőrzött előéletű, biztos szervizhátterű autók tömegével. Ezekből lehet válogatni úgy, hogy kéthetes pénzvisszafizetési garanciát is biztosítanak. A bónuszt az jelenti, hogy az ár fix, és semmilyen rejtett költséget nem tartalmaz. Egyetlen negatívum, hogy nem lehet alkudni.
Így aki 2-3-4 éves, ellenőrzött hátterű autóban gondolkodik, annak érdemes felkeresnie az új jövevényt.