„Az új autógyártó létrejöttében öt helyi autóipari és technológiai vállalat bábáskodhat” – írta az autopro.hu a születőfélben levő török autómárkáról, amely márkanévvel egyelőre nem rendelkezik. „Az Anadou Csoport, a BMC, a Kök Csoport, a Turkcell és a Zorlu Holding, továbbá a török Kereskedelmi és Iparkamara osztozik azon a vegyesvállalaton, melynek első modelljeit 2021-ben dobnák piacra. A cégek egyenként 19, a török kamara 5 százalékos részesedéssel rendelkezik a vállalatban.”
A konglomerátum vezérigazgatója Mehmet Gurcan Karakas, a globális autóipar egyik nagyágyúja, aki a Boschnál is vezető menedzseri feladatokat látott el. A terv 2019-re prototípust fejleszteni, 2021-ben pedig megkezdeni a tömeggyártást. A török márka öt különböző modellel készül, melyek közül három – beleértve egy szedánt és SUV-t – ugyanazt az alvázt kapná.
„Recep Tayyip Erdogan elnök számára a török nemzeti autómárka kiemelt prioritással bír, így az új autógyártó jó eséllyel erőteljes állami hátszéllel is számolhat majd. Erdogan elmondta, az első eladásra kínált autót ő fogja megvásárolni, továbbá azt szeretné, hogy hibrid vagy teljesen elektromos legyen az első legyártott autó” – írja az autopro.hu.