DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
Egyéb

Menetpróba - A Rolling Stones is ezt ajánlja

A Jeep itthon is harcba küldi a legfrissebb modelljét, a teljesen megújult Compasst, amely terepjáró-képességével és jellegzetes arculatával tűnik ki a SUV-ok közül.

Az újdonságot még a legendás Rolling Stones is ajánlja, hiszen a zenekar őszi európai turnéját támogatja a Jeep, a Compass pedig ott van a koncerteken. A lemezek alatti technikában igazán frisset nem nyújt a Brazíliában, Mexikóban és Indiában is készülő autó, mert az alapja a Renegade megnyújtott padlólemeze. Így alacsonyan lehetett tartani a fejlesztési költségeket, ennek ellenére nem vehető észre kívülről a rokonság: a Compass teljesen úgy néz ki, mint egy kicsit kisebb Grand Cherokee.

IMG_4611_resize



Kelet-Európában három motorral érhető el az újdonság, aki a benzines vonalat választja, annak az 1,4-es Multiar2 motor jöhet szóba, 140 és 170 lóerős teljesítménnyel. A hozzájuk tartozó nyomatékok 230 és 250 Nm. A dízeleket két erőmű képviseli, a kisebb a 120 lóerős 1,6-os, ami 320 Nm-t tud, aki többre vágyik, annak a 170 lóerős kétliteres kivitel ajánlható. Itt már 350 Nm szabadul rá a hajtásrendszerre.

IMG_4686_resize

Ezen a téren a Jeep olyan dolgot kínál, amelyet máshol nem igazán találni. Az első hajtású mellett elérhető az olasz-amerikai márkánál még két rendszer, az Active Drive és az Active Drive Low. Az utóbbi különlegessége a lassító áttétel, népszerűbb nevén felező. Ez a verzió csak a Trailhawk kivitelnél érhető el, amely terepképességei sok más drágább autónál jobbak. Mindkét verziónál egy kapcsolóval lehet váltogatni az automata, hó, homok, sár, valamint - kizárólag a Trailhawk kivitelnél - a szikla állás között.

A03I1155_resize

A felszereltségi szintek közül a jó terepjárási képességekkel bíró Trailhawk van a csúcson, alatta a Limited, a Sport és a Longitude. Ma már megkerülhetetlenek a vezetési segédek és más, a biztonságos közlekedést elősegítő kütyük, a Jeep Compass-nál hetven fölötti az ilyen eszközök száma... Szóval nem csak az ötcsillagos töréstesztet és a jó terepjárást biztosító "vas" rész van rendben, hanem a biztonságért, baleset megelőzésért felelő elektronikus vonal is.

A03I0803_resize

A hazai bemutatón a 4x4-es, Limited kivitellel sikerült úgy 15-20 kilométert menni, amiben kétliteres, 170 lóerős dízelmotor volt. Ebben az autóban a legizgalmasabb és legkülönlegesebb elem, a kilenc-sebességes automataváltó, aminek gyors a reakcióideje. Városi poroszkáláskor is finoman váltogatott, teljes vagy nagyobb gázra gyorsan visszaváltott. Városban és kanyargós hegyi utakon próbáltuk a Compass-t, ezen a két helyszínen az autó motorja és a hajtása jelesre vizsgázott.     

A03I1130_resize

Jeep Compass 2.0 Mjet Limited 4x4 

Hossz/szél./mag.: 4420/1820/1650 mm

Motor: 1956 cm3, 170 LE/ 4000, 370 Nm/1750

Gyorsulás (0-100 km/h): 9,1 s

Ár: 11 900 000 Ft (Alapár: 6 990 000 Ft)

Tesztautó: FCA CCE Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: