Az Amerikai Egyesült Államok hivatalban lévő elnöke, Donald Trump már megválasztása előtt bőszen hangoztatta, hogy a mexikói bevándorlók ellen falra van szükség az USA déli határán. A választások idején a HawkersMX napszemüveg-gyártó cég is próbált hasznot húzni a Trump-Clinton csatából, egyik terméküket pedig azzal reklámozták Twitteren, hogy a mexikóiaknak ezt kellene viselniük a fal építése közben.
A cég történetesen Sergio Perezt, a Force India mexikói pilótáját támogatta akkoriban, aki azonnal szerződést bontott velük, mondván, „senki sem űzhet gúnyt az országomból.” Annak érdekében, hogy továbbra is kiálljon honfitársai mellett, Perez a mexikóvárosi F1-es pályával együttműködve beszállt a #BridgesNotWalls (Hidakat, Ne Falakat) nevű kezdeményezésbe, és egy fotózáson is részt vett az Autodromo Hermanos Rodriguezen.
„Az olyan világszínvonalú események, mint a Mexikói Nagydíj, kivételes lehetőséget jelentenek arra, hogy megmutassuk a világnak, a mexikói emberek is képesek együttműködni egymással. Ezen a helyszínen Mexikót békés és befogadó úticélként jelenítettük meg, a 2015-ös és 2016-os versenyek díjakat nyertek, a 2017-es futam pedig még emlékezetesebb lesz” – tette hozzá Perez.