DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 23. vasárnap
Egyéb

Ezek lennének a legextrémebb off-road gépek?

A motorizált társadalom számtalan remek és furcsa gépet termelt ki magából - a Red Bull most összegyűjtötte a hét legextrémebb off-road járgányt, és milyen furcsa, hogy többhöz nekik is közük van...

A Red Bull számtalan extrém projektben volt és van benne az elmúlt évtizedekben, 12 éves Forma-1-es csapatuk már valóságos őskövületnek számít. Ha valahol megérezzük a benzin, vagy az égett gumi szagát, 99%-, hogy az adott sorozathoz az energiaital-gyártónak van valamilyen köze, a száguldó cirkusztól kezdve a terepralin keresztül a motorversenyzésig. Éppen ezért nem meglepő, hogy számtalan csapathoz, versenyzőhöz és géphez adják a nevüket – most ők maguk állítottak össze egy listát a legextrémebb masinákról.

Peugeot 208 WRX

600 lóerő, 1.9 másodperc alatt gyorsul nulláról 60 km/h-ra – mi ez ha nem a megtestesült csoda? Főleg, ha hozzávesszük, milyen körülmények között kell helyt állnia!

Kamaz 4326

Egy igazi monstrum, melynek teljesítményéről sajnálatosan kevés szó esik. A 17,2 literes(!), V8-as motor 720 lóerőt képes leadni, amely nem is olyan kevés, hiszen egy 8 és fél tonnás gépről beszélünk – az orosz technika 1996 óta 13 alkalommal tudta megnyerni a Dakar-ralit.

KTM 450

Ami a Kamaz a teherautóknál, az az osztrák gyártó terméke a motorozásban – egyszerűen nincs ellenfele, ha két keréken, és off-road zajlik a csata.

Formula Off Road

Egy egyedülálló gép, mely köré külön bajnokság szerveződik. Mindezt Izlandon, ahol a természet végtelen és felfedezésre vár. Az 1600 lóerős gép akár a falon is képes lenne felmászni, s mivel a versenyeket pedig általában használaton kívüli bányákban rendezik, a sofőröknek bőszen van hely a gyakorlásra. Valamivel el kell ütni a hosszú északi telet, nem igaz?

Judge Dredd Land Rover 101

Emlékszünk az 1995-ös Dredd bíróra? Bár a Land Rover gépe egy métert sem tett meg az aszfalton kívül, alapja a brit hadsereg számára az 1970-es években épített 101 Forward Control volt, mely bizonyíthatóan kirándult a hagyományos utcákon kívül is.

Jon Olsson Audi RS6-osa

A Monacóban élő svéd síző igazi megszállott, ha autókról van szó: nem elégedett meg az Audi önmagában is lenyűgöző RS6-osával, ezért a Koenigsegg korábbi főmérnökének segítségével ezer lóerős, DTM-inspirálta vadállattá varázsolta azt.

Holdautó

Meglepő, igaz? Az autógyártás már az űrben is képviseltette magát egy négykerekűvel, mely a lista legextrémebbje a maga elektromos meghajtásával és egy lóerőnyi teljesítményével. Az angolszász szakzsargonban csak LRV-nek (Lunar Roving Vehicle) hívott gépet az Apollo 15, 16 és 17-es küldetések során használták, melyek eredetijei ma is ott pihennek égi kísérőnk felszínén.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: