Az új Tiguan kiváló teljesítménnyel zárta az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programm; Euro NCAP) tesztjeit, nem utolsósorban továbbfejlesztett karosszériaszerkezete, biztonsági övei, ülései és légzsákjai hatékony együttese és innovatív vezetői segédrendszerei alkotta, elsőosztályú biztonsági kvalitásainak köszönhetően. Az Euro NCAP immár 1997 óta szolgál a járműbiztonság egyik legjelentősebb mércéjéül Európában, amelynek tesztkövetelményei az idén még szigorúbbá váltak. A felnőtt utasok védelmére vonatkozó átfogó vizsgálatok alkalmával az új Tiguan kiváló teljesítménnyel a maximális elérhető érték 96 százalékát szerezte meg. Ennek során a következő biztonsági vizsgálatoknak vetették alá:
- Frontális ütközés alumínium akadállyal, 64 kilométer/óra sebességgel és 40 százalékos átfedéssel
- Frontális ütközés merev akadállyal, 50 kilométer/óra sebességgel és 100 százalékos átfedéssel
- Oldalirányú ütközés 50 kilométer/óra sebességgel a jármű oldalsó szerkezetének
- Oldalirányú oszlopnak csapódás 32 kilométer/óra sebességgel
- Ostorcsapás-jellegű mozgás okozta sérülések elleni védelem hátsó ütközés esetén
- Automatikus vészfékezés járművek és gyalogosok előtt, az ütközés illetve gázolás megelőzése érdekében
Ugyancsak kiváló eredménnyel, a megszerezhető pontszám 84 százalékával zárta az új Tiguan a gyermek-utasvédelem vizsgálatát is, amelyhez az idén első ízben új gyerek-tesztbábukat használtak. A szériafelszereltséghez tartozó ISOFIX és felső hevederes (Top Tether) gyerekülés-rögzítési pontok, valamint a második üléssor biztonságiöv-előfeszítői révén frontális és oldalirányú ütközés esetén a gyermekek is magas fokú védelmet élvezhetnek. A gyalogosvédelem kategóriájában az új Tiguan 72 százalékos eredményt ért el. Itt elsősorban olyan konstruktív megoldásait értékelték, amelyek a gyalogosok sérülési kockázatának mérséklésért felelősek. Ilyen például az úgynevezett aktív motorházfedél, amely gázoláskor a súlyos fejsérülések veszélyét hivatott csökkenteni. A népszerű SUV-modell emellett vészfék-rendszerrel, illetve – a Tiguan kínálatában újdonságként – gyalogosfelismerő funkcióval is rendelkezik, amely a közlekedés e védtelen résztvevőire reagál. A biztonsági segédrendszerek területén az új Tiguan az alapfelszereltségét bővítő elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (ESC), a hátsó biztonsági övek becsatolására is figyelmeztető jelzéssel, a Front Assist vészfék-berendezésével és az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő Lane Assist technikával bizonyult meggyőzőnek. A lehetséges pontok 69 százalékát megszerezve az új Tiguan e területen is bőven túlteljesítette az elvárásokat.
Az új Tiguan február óta rendelhető Magyarországon és már alapkivitelben széles körű biztonsági felszereltség jellemzi. Ennek része egyebek mellett a vezető- és utasoldali légzsák (utóbbi kikapcsolható), a vezető térdlégzsákja, az első-hátsó fejlégzsák-rendszer és az első oldallégzsákok. Mindezeken túl biztonsági fejtámlák – amelyek hátsó ütközés esetén a nyakcsigolyák sérülésének veszélyét csökkentik – és minden üléshelyen a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is rendelkezésre áll. Az új Tiguan emellett olyan fejlett berendezésekkel is rendelkezik, mint az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC), az ellenkormányzás-támogatás, blokkolásgátló (ABS) vészfék-asszisztenssel, a másodlagos ütközésvédelem és a gumiabroncs-nyomásellenőrző berendezés. Számos országban a proaktív utasvédelem is (Magyarországon extra) az alapfelszereltség része, amely a fokozott balesetveszélyt jelentő kritikus menethelyzeteket felismerve még időben előfeszíti a bekapcsolt első biztonsági öveket, a nyitott ablakokat, illetve a tolótetőt automatikusan keskeny résig zárja.