Hogyan lehet egy remekmű még szebb? Az Audi formatervezői is ezen a kérdésen töprengtek évek óta, az eredményt pedig most láthatjuk. Az új Audi A5 Coupé sportos, fiatalos, modern, de legfőképpen Audi. A designerek úgy csiszolták tökéletesre a kétajtós modell formáját, hogy az eredeti DNS-e és személyisége maradt a régi, csak közben még vonzóbbá vált. A hullám alakú karaktervonal például háromdimenzióssá „alakult”, így remekül kiemeli az autó négy kerekét, utalva a quattro összkerék-meghajtás hagyományaira is.
A hosszú gépház, a nyújtott tengelytáv a rövid túlnyúlásokkal kiegészítve klasszikus kupé megjelenést biztosít az ingolstadti újdonság számára, az élesre faragott részleteknek – például a Singleframe hűtőmaszknak - hála, pedig sportosabb, dinamikusabb hatást kelt. Természetesen a LED-es hátsó és az akár Matrix LED-es első fényszórók azonnal beazonosítják az A5 Coupét, még sötétben is.
A hosszabb tengelytáv és nagyobb karosszéria tágasabb utasteret eredményezett, melyet a vezető és az utasai egyaránt érezni fognak. A sajátosan vízszintes belső design szintén hozzátesz a jó térérzethez, miközben a minőség hagyományosan magas színvonalú. Kiváló anyagok, széles színválaszték és modern berendezések tömkelege járul hozzá a kellemes atmoszférához, az akusztikai komfortszínt pedig a luxusautók szintjén áll – az Audi ígérete szerint. A kéz nélkül is nyíló fedél alatt a csomagtér térfogata 465 liter, apróság ugyan, de 10 literrel meghaladja az előd méretét. A 40:20:40 arányban osztott hátsó ülés segítségével ráadásul könnyen bővíthető, opcionálisan (elektromosan előbújó) vonóhorog is rendelhető hozzá.
Mint az új Audik mindegyike, az A5 Coupéhoz is elérhető az Audi virtual cockpit, melynek 12,3 colos TFT kijelzője egészen új élménnyel varázsolja el a pilótát. Ugyanakkor az MMI Navigation Plushoz tartozik még egy 8,3 colos monitor is a középkonzolon, melyen az MMI forgó tárcsájával vagy éppenséggel hangvezérléssel hívhatók elő a különböző információk. Jár hozzá egy SIM-kártya is, mellyel bármikor fel tud csatlakozni az Internetre az ultragyors LTE hálózaton keresztül. A szintén extraként rendelhető Audi connect safety & service csomag olyan biztonsági funkciókkal vértezi fel a négykarikás kupét, mint az automatikus segélyhívó és az online országúti segítség. Persze, az okostelefonok is gond nélkül integrálhatók az autó „hálózatába”, sőt, még vezeték nélküli töltést is kínál az Audi. Az igényes zenehallgatók klubját a Bang & Olufsen hangrendszer elégíti ki.
Eközben számtalan vezetőtámogató rendszer támogatja a pilóta munkáját, illetve emeli a biztonságot, a kényelmet és a hatékonyságot. Így például a prediktív hatékonyság asszisztens az üzemanyag-fogyasztást „csökkenti”, az „Audi active lane assis” sávban tartja az autót, a Stop & Go adaptív sebességszabályozó pedig dugóban is a beállított sebességgel és követési távolsággal araszol.
Az új Audi A5 Coupe öt motorral vagy inkább teljesítményszinttel kerül a kereskedésekbe, a két TFSI és három TDI erőforrás teljesítménypalettája 190-től 286 lóerőig tart. Mindegyik kevesebbet fogyaszt annak ellenére, hogy erősebbek, mint valaha…
Külön fejezetet érdemel az S5 Coupé számára újonnan fejlesztett 3.0 literes TFSI aggregát, a turbófeltöltéses aggregát már-már sportautós menettulajdonságokkal ruházza fel a német szépséget. A 2995 cm3-ből 354 lóerőt préseltek ki a mérnökök, melynek segítségével 4,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra az autó.
A négyhengeres motorok mellé alapra hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú S tronic váltó jár, első vagy összkerék-hajtással párosítva. A nyolcfokozatú tiptronic egység a 286 lóerős dízel és az S5 számára van fenntartva, mindkettőhöz quattro hajtás is társul.
A futómű lesz a – gyár ígérete szerint – az A5 Coupé egyik nagy erőssége, azzal, hogy ugyanolyan higgadtan kezeli a hegyi szerpentineket, mint a hosszú távú autópályás utazásokat. Vagyis egyszerre nyújt optimális komfortérzetet és nagyfokú mozgékonyságot. Ráadásként a sofőr az Audi drive select menetdinamikai rendszerrel számos paraméterét állíthatja az autónak. Extrafelszerelésként sebességfüggő dinamikus kormányzás is kérhető hozzá.
Mindezeken túl az Audi A5 Coupé sokkal hatékonyabb az elődjénél. Ebből az aerodinamikailag optimalizált forma ugyanúgy kiveszi a részét, mint a megnőtt méretek ellenére is alacsonyabb önsúly, az új nemzedék mintegy 60 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen a korábbinál.
A négykarikás kupé forgalmazása az ősszel kezdődik meg Németországban és a többi európai államban, nagyvonalú felszereltséggel és audis sármmal kísérve.