DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
Egyéb

A világ legfejlettebb autója - VW T-Prime GTE

A Pekingi Autószalonon debütált a Volkswagen plug-in hybrid hajtású, full size méretű szabadidő-autója, a T-Prime Concept GTE.

vwtprimeconceptgte03



Ugyanarra az MLB platformra épül, mint az Audi Q7 és a Bentley Bentayga. Vagyis az alapok jók, a méretei pedig hatalmasak. 5,06 méter hosszú, vagyis 1 centiméterrel még a nyugdíjas Phaetonnál is hosszabb, ráadásul 22 colos kerekeken gördül, széles, krómozott hűtőmaszkja és erőtől domborodó sárvédője pedig ugyancsak impozáns látvány. Az első lökhárítóból világító, C-alakú LED-es nappali fények meg már azt is jelzik számunkra, hogy a Pekingi autószalonon debütált T-Prime Concept GTE mozgatásáról egy hibrid hajtáslánc gondoskodik, természetesen konnektorról tölthető rendszer.

vwtprimeconceptgte01

A hatalmas gépháztető alatt egy mindössze 2 literes, turbófeltöltéses, négyhengeres benzinmotor rejtőzik, melynek legnagyobb teljesítménye 248 lóerő és 370 Nm. Ugyanakkor egy 134 lóerős, a nyolcfokozatú automata váltóba integrált elektromos motor is csatlakozik hozzá, így már a hibrid hajtómű kombinált teljesítménye 375 lóerős és 699 Nm. A jelentős erő 4MOTIONösszkerék-hajtással jut el a kerekekhez, a biztonságos tapadáshoz az önzáró differenciálmű is hozzájárul. Így a full-size méretű szabadidő-autó hat másodperc alatt gyorsul 0-ról 96 km/h-ra, végsebessége pedig 223 km/h. Mindezek mellett 50 kilométert tisztán elektromos üzemmódban is képes megtenni, s a 14,1 kWh-s kapacitású akkumulátorok nyolc, illetve (gyorstöltő segítségével) két és fél óra alatt feltölthető.

vwtprimeconceptgte05

Korábban – az egyik előzetesében - a Volkswagen a „világ egyik legfejlettebb autójaként” jellemezte a T-Prime Concept GTE-t, s az utasterét elnézve kiderül, hogy nem kizárólag a modern, környezetbarát hajtáslánca miatt. A műszerfal és a középkonzol ugyanis teljesen digitális, egyetlen hagyományos gombot, kapcsolót nem lelünk rajtuk, még a kormányra is érintés-érzékeny vezérlők kerültek. A műszerfali kijelző egyébként 12 colos, az infotainment rendszerhez kapcsolódó, központi monitor még ennél is nagyobb (15 colos), s még a hátul utazóknak is jutott egy-egy, 9,6 colos egység.

vwtprimeconceptgte06

Feltétlen említést érdemel még a helykínálat, hiszen a koncepció kabinja már-már pazarlóan tágas, a négyüléses elrendezés ellenére is nyilvánvaló, hogy akár heten is királyi kényelemben érezhetnék magukat az autóban. Egyelőre azonban a T-Prime Concept GTE sorozatgyártását nem erősítették meg, ám a kidolgozott részleteket látva, meglepő lenne, ha nem kerülne hamarosan a kereskedésekbe.

vwtprimeconceptgte02

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: