A felfelé nyíló ajtókat egy kivételesen kifinomult karosszéria-koncepció műszaki alapjaira tervezték meg a mérnökök, a hidraulika a két szárnyas ajtót függőlegesen, a karosszéria oldalának síkjában emeli a magasba. Az intelligens járműtechnológiai megoldás egy csapásra elfeledteti az ideális parkolóhely-keresés egyre égetőbb problémáját – különösen a többszintes parkolóházakban.
Az „ötletes helykihasználás” vezérelvének alkalmazásával és az elektrohidraulikusan működtetett szárnyas ajtók kifejlesztésével lehetővé vált, hogy a mérnökök jelentős mértékben redukálják a MINI modellek parkolásához – és vele együtt a kétoldali be-, illetve kiszálláshoz – minimálisan szükséges parkolóhelyek szélességét: az intelligens járműtechnológiai megoldással a MINI eredetileg 2 681 milliméteres parkolóhely-igénye mintegy 30 százalékos csökkenéssel egészen 1 930 milliméterre zsugorodott. 1 727 milliméteres karosszéria-szélességével a háromajtós MINI mostantól gyakorlatilag még a legszűkebb parkolóhelyekre is befér, miközben vezetőjének és utasának egyaránt kényelmes be- és kiszállást biztosít.
A szárnyas ajtókat a tervezőmérnökök számos alapfelszereltségként kínált kényelmi funkcióval ellátták, miközben az innovatív ajtónyitó megoldást jó néhány jövőbeni technológia beépítéséhez is előkészítették. Dalf Rietmann, a MINI speciális felszereltségi opciókat fejlesztő részlegének vezetője elmondta, hogy „a szárnyas ajtók az alapfelszereltség részeként távvezérléssel is működtethetők, a kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást lehetővé tevő, feláras extrafelszereltségként elérhető Comfort Access opcióval együttműködve azonban a távvezérlő nélkül, az ajtónyitó kilincsen található gombbal is nyithatók, illetve zárhatók. Ez utóbbihoz ráadásul a slusszkulcsot sem kell elővennie ügyfelünknek, aki terveink szerint a közeljövőben már a MINI Excitement okostelefon-alkalmazás intelligens funkciójával is működtetheti majd a felfelé nyíló ajtókat.”
„Azon túlmenően, hogy a felfelé nyíló ajtók az oldalirányú ütközések esetén rendkívül merev energiaelnyelő karosszériaelemként funkcionálnak, veszélyhelyzetben a maximális utasbiztonság érdekében egy pirotechnikai ajtónyitó rendszer lép működésbe. Súlyos baleset esetén a PEE (Pyrotechnic Emergency Exit) névre keresztelt pirotechnikai megoldás ezredmásodpercek alatt lerobbantja a vázszerkezetről az ajtónyitó zsanérokat és az emelő hidraulikát, hogy a kiérkező mentőegységek minél gyorsabban hozzáférjenek az utasokhoz” – fogalmazott Malph Rahler, a MINI innováció-előállítási részlegének vezetője. A különleges opciót április elsején mutatta be a gyár.