Régóta vártunk rá! A Lotus alapú, méregdrága Roadster, a felső-kategóriában szereplő Model S, valamint a „szárnyas” szabadidő-autó, a Model X után végre megkaptuk a Tesla népautóját, a 35.000 dollártól megvásárolható Model 3-t. S hogy mennyire akartuk ezt az elektromos népautót?! Ugyan a Model 3 kiszállítását csak 2017 végén kezdik meg a tulajdonosaihoz, ám az elmúlt 24 órában 115.000 előrendelést vett fel rá az amerikai autógyár.
A Model 3 formája nem okoz különösebb meglepetést. Szemből kicsit porschés, ám oldalról és hátulról egyértelműen a Model S-re emlékeztet. Vagyis kellemes és aerodinamikailag nagyon hatékony forma jellemzi a kompakt modellt, melynek utastere öt felnőtt vagy egy hét láb hosszú szörfdeszka számára első osztályú komfortot kínál. Ennek érdekében annyira előretolták a műszerfalat, amennyire csak lehetett, illetve a biztonság engedte, az akkumulátorok pedig a padló alatt rejtőznek. A berendezés modern: a műszerfal és a középkonzol funkcióját egyetlen, hatalmas tablet látja el, autóban ekkora kijelzőt még nem nagyon láttunk. Emellett alapfelszerelés lesz a „robotpilóta”, miközben a panoráma üvegtető rengeteg fényt enged be.
Elektromos autó esetében talán az egyik legfontosabb kérdés a hatótáv, nos, a Model 3 igencsak jól áll ezen a téren. Az EPA-szabvány szerint 215 mérföld, azaz 346 kilométer megtételére képes a Tesla egyetlen töltéssel, miközben 0-ról 100 km/h-ra kevesebb, mint 6 másodperc alatt gyorsul. Ahogy Leon Musk megjegyezte, a Tesla nem gyárt lassú autókat. A 215 mérföldes hatótáv pedig veri a konkurenciát, a hamarosan kapható Chevy Bolt például csak 200 mérföldet bír.
További jó hír a lelendő tulajdonosoknak, hogy Elon Musk 5 csillagos törésteszt eredményt ígér, valamint azt, hogy a modell 2017-es bevezetésekor már jóval több töltőállomás várja tankolásra az kompakt újdonságot. A Model 3 történte tehát elindult, de ez még csak az első lépés volt az elektromos népautó bevezetésében.