DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Plusz 10 lóerő, mínusz 70 kg

A Lotus Evora Sport 410-et természetesen a Genfi Autószalonon is megcsodálhatjuk, méghozzá többek között az Elise Cup 250 és a 3 Eleven társaságában.

lotusevorasport410b



A Lotus továbbra is következetesen fejleszti a modellcsaládját, szisztematikus fogyó- és szteroidkúrára fogva az amúgy is kiváló képességű autóit. Az újdonságnak számító Evora Sport 410 például éppen 70 kilogrammot fogyott, valamint 10 lóerővel lett erősebb, mint az eddigi Lotus Evora 400. Vagyis a kétüléses angol sportkocsi 3.5 literes, V6-os, kompresszoros erőforrásának csúcsteljesítménye immár 410 lóerő, miközben a maximális nyomatéka 410 Nm (3500-as fordulatszámnál). Eközben alig 1325 kilogrammot nyom a mérlegen, a 70 kilogrammos súlyelőny a rengeteg szénszálas alkatrész alkalmazásának köszönhető. Többek között lecserélték az ajtókárpitokat és új a szénszálas motorháztető is.

lotusevorasport410a

Mindezek eredményeképp az Evora Sport 410 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, s akár 300 km/h-val képes száguldani. Az opcionális automata sebességváltóval még ennél is jobban sprintel, 0,1 szekundummal előbb éri el a 100 km/h-s tempót, ám a végsebessége 280 km/h-ra csökken. Nem is a Lotusról beszélnénk, ha nem piszkálták volna meg a futóművet is a mérnökök, akik alakítottak a felfüggesztés geometriáját, illetve további 5 milliméterrel csökkentették a hasmagasságot. Az elöl 19, hátul 20 colos, kovácsolt könnyűfém felniken gördülő Evora Sport 410-ből évente mindössze 150 darab készül, alapára pedig Németországban 106.900 euró. Premier Genfben, március elsején.

lotusevorasport410c

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: