„Hello Budd-e” – köszönünk a mókás formájú Volkswagen koncepciónak, s az utastérbe rejtett, fejlett hangfelismerő rendszer máris aktiválódik. Ezek után olyan informális parancsokra is reagál, amikor azt kérjük tőle, hogy „emelje meg egy kicsit a hőmérsékletet”. Sőt, felismeri, hogy ki mondja az utasítást, s a beállított hőmérsékletet csak az aktuális zónában növeli. Ugyanakkor a Budd-e összes többi modern funkciója – még az ajtónyitást is beleértve – érintéssel és gesztusokkal vezérelhető, pedig akad belőlük bőven a tágas és otthonos berendezésű kabinban. A járművezető előtt például hatalmas méretű, ívelt és három különálló és egyedileg konfigurálható képernyőből álló kijelző van, melyekkel gyakorlatilag minden nyomon követhető a pilótaülésből. Az anyósülés pedig szembefordítható az utastérrel, így igazán lakályos környezetben utazhatnak a benn ülők.
A vadonatúj MEB – Modular Electric Platform - platformra készülő Budd-e méretét tekintve a Touran és a Multivan T6 között helyezkedik el, hajtásáról pedig két villanymotor gondoskodik. A rendszer energiáját egy 101 kWh-s akkumulátor tárolja, ennek segítségével akár 373 mérföldet is képes megtenni az elektromos hajtású koncepció egyetlen töltéssel. A végsebessége ugyanakkor korlátozott: 93 mph.