A Pogea Racing nem volt teljesen elégedett az Alfa Romeo 4C-vel, szerintük bőven maradt még kiaknázatlan teljesítmény az olasz szépségben. Úgyhogy fogták magukat, nekiláttak az autó átalakításának, majd megszületett a 4C Centurion 1plus.
Első lépésként kipréselték az 1.75 literes turbómotorból, amit lehetett. A gyári 237 helyett immár 314 lóerő a négyhengeres erőforrás csúcsteljesítménye, miközben a maximális nyomaték értéke 455 Nm-re nőtt. Ennek köszönhetően a 4C három tizeddel gyorsabban, azaz 3,8 másodperc alatt sprintel 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 305 km/h.
Ám nem merül ki ennyiben a 4C átalakítása, a Pogea Racing egy aerodinamikailag rendkívül hatékony, szénszálas spoilerkészletet illesztett a karosszériához, mely szerencsére nem ront az autó megjelenésén. Viszont a hátsó szárny 35 kilogramm extra leszorítóerőt termel 160 km/h-s tempónál, ami nyilvánvalóan jó hatással van a stabilitására.
A magabiztos futáshoz az 50 milliméterrel ültetett futómű és az ultrakönnyű, kovácsolt kerekek is hozzájárulnak, elöl 18, hátul 19 colos méretben. Mindezek mellett optimalizálták a TCT duplakuplungos sebességváltó működését is: akár 55 százalékkal gyorsabb, mint korábban volt. A Pogea Racing mindössze 10 példányt kíván gyártani a különleges 4C-ből, ráadásul a tudásához és a szépségéhez mérten tucatáron (79.950 euróért) kínálja.